شهرستان شهریار به عنوان یک ایران کوچک پتانسیل های فراوانی دارد که باید تبدیل به فرصت شوند / گزارش تصویری

شهرستان شهریار به عنوان یک ایران کوچک پتانسیل های فراوانی دارد که باید تبدیل به فرصت شوند فرماندار شهریار در مراسم افتتاح پروژه های شهرستان شهریار گفت: شهریار پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار و ظرفیت و توانمندی های خاصی در اختیار دارد. به گزارش شهریار نگار : آئین افتتاح پروژه های سردخانه برادران خرقانی […]

شهرستان شهریار به عنوان یک ایران کوچک پتانسیل های فراوانی دارد که باید تبدیل به فرصت شوند
فرماندار شهریار در مراسم افتتاح پروژه های شهرستان شهریار گفت: شهریار پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار و ظرفیت و توانمندی های خاصی در اختیار دارد.
به گزارش شهریار نگار : آئین افتتاح پروژه های سردخانه برادران خرقانی و آبیاری قطره ای بادامک با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمود حجتی وزیر جهاد در شهرستان شهریار برگزار شد.
در این مراسم که دکتر رضوی معاون روستایی و عشایری رئیس جمهور، مهندس مقیمی استاندار تهران، مهندس محمودی نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی نیز حضور داشتند.
نور الله طاهری فرماندار شهریار با اشاره به مشکلات این شهرستان از جمله بحران آب، مشکلات کشاورزان، لزوم ارتقای ساختار اداری و مشکلات تردد شهروندان به تهران خواستار توجه بیشتر به این موضوعات شد.
فرماندار شهریار ضمن تقدیر و تشکر از حضور دکتر جهانگیری، دکتر حجتی، استاندار و نماینده در شهریار گفت: شهرستان شهرایر با توجه به سکونت بیش از ۸۰۰ هزار نفر از قومیت های مختلف و با داشتن ۷ شهر و سی روستا و ویژگیهای جغرافیائی خاص به نوعی نمایانگر یک ایران کوچک است و به همان نسبت کمبودها و مشکلات دارد که میبایست در سایه توجه مسئولین به آنها رسیدگی شود.
فرماندار شهرستان شهریار باغات شهرستان شهریار را ریه های تهران دانست و اظهار داشت: ۱۸ هزار هکتار زمین باغی و زراعی در این شهرستان وجود دارد که ۳۸۰ هزار تن تولیدات این باغات است که مهم ترین تولیدات استان تهران محسوب میشود.۹۴۴ واحد کوچک و بزرگ صنعتی و کشاورزی در این شهرستان با ۱۳ هزار اشتغال مشغول فعالیت هستند که متاسفانه ۵۰ درصد این صنایع غیر فعال و نیمه فعال هستند که با دستور استاندار تهران با برگزاری جلسات متعدد و رفع موانع و مشکلات در حال اقدام و رفع مشکلات این واحدها هستیم.
طاهری با اشاره به وجود ۴۳ اثر تاریخی، جاذبه های جغرافیائی، وجود بیش از ۱۴۴ هزار دانش آموز ، نرخ بیکاری و وجود حدود تنها ۴۵۳ تخت بیمارستانی که بسیار کمتر از میانگین کشور است گفت این شهرستان پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی دارد که میبایست با مدیریت صحیح آنها را تبدیل به فرصت های اینده نمود.
فرماندار شهریار با اشاره به ویژگی دشت شهریار در مجاورت شهریار که میتواند به عنوان ریه تهران و تامین کننده هوای پاک آن عمل کند گفت در صورت عدم توجه به دشت شهریار و تخصیص حق آبه این دشت به زودی این دشت تبدیل به خشکزاری خواهد شد که غبار آن گریبان تهران را خواهد گرفت.
استقرار ادارات کل در شهریار و تبدیل این شهرستان به مرکزیت غرب استان تهران با توجه به ویژگیهای تاریخی و موقعیت جغرافیائی همچنین لزوم ارتقای سیستم حمل و نقل عموما خصوصا احداث شبکه ریلی با توجه به سفرهای بیشماری که روزانه به شهر تهران انجام میشود از دیگر صحبت های فرماندار شهریار بود.

 

Visits: 24