زرد آلوی شهریار بهترین دوست بانوان

زرد آلوی شهریار به دلیل اینکه منبعی سرشار از آهن است بهترین دوست بانوان محسوب شده و میتواند کمبود آهن ناشی از قاعدگی را تامین نماید   زرد آلو میوه ای کوهستانی است که در ییلاقات به عمل می آید میوه ی زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر است که البته نوع شیرین آن خاصیت […]

زرد آلوی شهریار به دلیل اینکه منبعی سرشار از آهن است بهترین دوست بانوان محسوب شده و میتواند کمبود آهن ناشی از قاعدگی را تامین نماید

 

زرد آلو میوه ای کوهستانی است که در ییلاقات به عمل می آید میوه ی زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر است که البته نوع شیرین آن خاصیت گرم تری دارد .زردآلو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است .این میوه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است که راحت هضم می شود.و دارای ویتامین های A,C،ریبوفلاوین( B2)و نیاسین(B3)می باشد.این میوه مقوی و لذیذسرشار از ویتامین های A,Cو گروه B است‌.و مواد معدنی مختلفی شامل  کلسیم منیزیم ،فسفر،پتاسیم،گوگرد،سدیم،و مقدار کمی مس ،آهن و روی نیز دارد.

 

خواص و فواید زردالوزرآلو یکی از میوه های خوبی است که ورزشکاران بعد از هر ورزش می توانند بخورند به شرط آنکه بعد از خوردن آب ننوشند در زمستان میتوانند از برگه زردآلو استفاده کنند و در تابستان اگر میخواهند همراه آب باشد از برگه خیسانده در آب استفاده شود.

 

زردآلو بازکننده گرفتگی های مجاری عروق و نرم کننده ی سفتی ها می باشد.۱۰ صبح و ۵ عصر میل شود .زردآلو خاصیت آرام بخشی و نشاط اوری دارد. در ضمن خوردن آن به آنهایی که ناراحتی قلبی دارند توصیه میشود.زردالو به علت داشتن مقداری اسید سالسیلیک برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است.

 

خیس شده ی آنرا را اگر شخصی که مبتلا به تب است میل کند و پشت سر آن آب گرم و عسل میل کند باعث قطع تب می شود.در برگه زردآلو مقادیری ویتامین Dوجود دارد که در رشد استخوان ها و دندان ها بسیار موثر است.

مصرف برگه زردآلو سبب هضم غذا میشود و از یوبست جلوگیری میکند.

زرد آلوی شهریار /

Visits: 141