نکوداشت هفته ی جوان و تجلیل از جوانان برتر و موفق شهرستان شهریار

هفته ی جوان / جوان باوری و جوان یاوری به گزارش شقایق جعفری،خبرنگار شهریارنگار: روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه همزمان با هفته ی جوان همایشی تحت عنوان نکوداشت هفته ی جوان و تجلیل از جوانان برتر شهرستان شهریار به همت  محمد ضیائی پور ، مشاور فرماندار شهرستان شهریار در امور جوانان ، با حضور مسئولین […]

هفته ی جوان / جوان باوری و جوان یاوری

به گزارش شقایق جعفری،خبرنگار شهریارنگار: روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه همزمان با هفته ی جوان همایشی تحت عنوان نکوداشت هفته ی جوان و تجلیل از جوانان برتر شهرستان شهریار به همت  محمد ضیائی پور ، مشاور فرماندار شهرستان شهریار در امور جوانان ، با حضور مسئولین این شهرستان در اردوگاه شهید منتظری برگزار شد.

این مراسم با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و ستایش جوان کربلا، حضرت علی اکبر(ع) و یاری موعود و منجی عالم ( عج ) آغاز شد و در ابتدای مراسم یاد و خاطره ی شهدای مدافع حرم را روشنای آغاز مراسم دانستند و هنرمندان شهریاری که چهره های نورانی این شهدا را خلق کرده بودند، با تصاویر شهدا به روی صحنه رفتند و به مناسبت تقدیر از از خانواده های آنان تقدیم کردند.

 

 

در ادامه ی مراسم ضیائی پور ،مشاور فرماندار ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک هفته ی جوان گفت:  این همایش به همت جوانان صورت گرفت و با نگاه خوبی که فرماندار شهریار در خصوص جوانان داشتند و با شعار جوان باوری و جوان یاوری، خواستند تا جوانی بعنوان مشاور ایشان منصوب شود ،به عبارتی ایشان هدف از این مراسم را تجمیع قطره ای از جوانان نخبه و شناسایی بیشتر جوانان شهردانست تا در آینده ای نزدیک اتفاقات خوبی رقم بخورد که طبق آمارهای ارائه شده شهرستان شهریار یکی از جوان ترین شهرستانهای کشور است.

ضیائی پور ادامه داد: یکی از نیازهای شهرستان وجود سازمان ها و تشکل های مردم نهاد است؛ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای تقسیم بندی مردم در جهت مشارکت است بطوریکه بتوان جوانان توانمند را در حوزه های مختلف شناسایی کرد و تشکل های مختلف را تشکیل داد. سایت شهریار جوان نیز بزودی راه اندازی می شود که نخبگان جوان شهریاری در آن معرفی میشوند.  نکته ی آخر حرف های ضیائی پور برپایه ی باور جوانان بود ، در واقع معتقد بود باید باور داشته باشیم که جوانان می توانند.

در میان مراسم از حجت الاسلام والمسلمین، حاج آقا مروج، خطیب محترم نماز جمعه شهر اندیشه، دعوت به عمل آمد تا چند کلمه ای درخصوص جوانان صحبت کنند.  ایشان بیان داشت:جوانان این نسل چیزی کم از جوانان نسل قبل ندارند، نسل دوران انقلاب امکانات جوان امروز را نداشت، باید برای جوانان اهمیت ویژه ای قائل شد ،اگر واقعا مسئولین به فکر جوانان هستند فقط با این همایش های یک روزه و یک هفته نمیشود مشکل این نسل را حل کرد و باید فکر جدی کرد و اگر به فکرآنها نباشیم دیگران به آنها فکرمی کنند و برای آنها برنامه ریزی میکنند؛ همانند فارغ التحصیلانی که از کشور خارج میشوند و این وظیفه ی ما مسئولین است که تا قبل از اینکه فرصت ها از دست بروند و افسوس بخوریم،  دست بکار شویم . جوانان ما کشورشان را دوست دارند ، اگر شعاری داده میشود باید مسئله یابی شود .

 

مهندس طاهری ، فرماندار شهرستان شهریار و سخنران انتهایی مراسم راجع به مشکلات جوانان گفت باید اقداماتی در این خصوص انجام شود و بیکاری یکی از معضلات این قشر است ؛ جلسات متعددی با جوانان تشکیل شد که درباره ی ظرفیت های متعدد جوانان و کشف استعدادهای آنها بحث شد ؛ در واقع در شهرستان فضای مناسبی برای کسب و کار وجود دارد که از طرف دولت هم حمایت می شوند. برای اینکه فضای شهرستان به سمت تلاش و کوشش حرکت کند باید مسئولان دست به دست هم دهند و جوانان نیز  بهم دست یاری  دهند.

ایشان بیان کرد : نشست های مختلف حاکی از آن است که  جوانان ما در ابعاد مختلف سیاسی،فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی آمادگی لازم را دارند و باید به جوانان آموخت که با تلاش و کوشش به همه ی آمال و آرزوهای خود خواهند رسید؛ زیرا باید شاهد نخبگان بیشتر در شهرستان باشیم .

در پایان مراسم از منتخب جوانان برتر شهرستان تجلیل به عمل آمد که اسامی آنها به ترتیب تقدیر ، به شرح زیر است:

علی عارفی نیا و رضا شعبانپور ( سربازان برگزیده)

میثم حیدر(بخش کشاورزی)

سالار حسین پور ، محمدمهدی اسدی و سمیه سعادتی فر (بخش قرآنی)

پریناز کیانی نژاد، یاسمن شکری، امید ارمغانی و ابراهیم رهگذر (بخش هنر)

یونس امامی ، متین بالسینی ، فاطمه علیزاده ، زهرا فرخ بال، وحید بهارلو ، امیرحسین خدامرادی(بخش ورزش)

خانم زنجیران و سیدمحمد خامسی ( بخش سازمان های مردم نهاد)

سجاد اسماعیلی ( بخش طلاب)

علی اکبر کوچک ( بخش معلولین)

علی بهارلو، شادی اردانی و سیلوش تاریوردی ( بخش معلمان)

امیرحسین حاجی نصیری ( بخش جانبازان)

عباس آبیاری (بخش جوان آسمانی)

محمدحسن پاک مهر(بخش علمی و پژوهشی)

عکس: شقایق قره گزلو

نوشته: شقایق جعفری

اردیبهشت۹۷

Visits: 134