تنفیذ حکم ریاست جمهوری

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، حجت‌الاسلام روحانی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران، از ساعت ۱۰ صبح […]

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، حجت‌الاسلام روحانی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران، از ساعت ۱۰ صبح امروز در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از تنفیذ حکم ریاست جمهور، در بخشی از اظهارات خود گفت: همه ما افتخار خادمی امام رضا (ع) را داریم . ایران اگر امروز کشوری مستقل در جهان اسلام است و اگر با حفظ هویت دینی خود، استقلال ملی و تاریخی دارد، یکی از عوامل برجسته آن وجود بارگاه شریف آن حضرت در این سرزمین است.

وی افزود: مزار آن امام همچون پرچم برافراشته ای از پیوند هویت ملی و دینی ما ایرانیان است.

روحانی گفت: امام رضا سیاست را آموخت و به آموخت چگونه می توان در سخت ترین دوران، عظمت شیعه را احیاء کرد.
رئیس جمهور گفت: در دورانی که حریف سرگرم جنگ قدرت است با یک تصمیم درست به نفع آرمان امامت عمل کرد و با اکراه نیابت در حکومت پذیرفت تا شیعه را به عنوان یک مذهب سیاسی و اجتماعی احیاء کند.

روحانی گفت: نظام امین رای مردم است.

محورهای سخنان حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دوازدهم در مراسم تنفیذ حکم خود به شرح زیر است:

** خدای بزرگ را سپاسگذارم که یکی از بهترین روزها را برای آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر فرمود، در آستانه ولادت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (ع) که در دوران حیات پر برکتش شیعه دوباره متولد شد.

** امامی که فخر همه ی ما ایرانیان است، از شیعه تا سنی، از فارس تا آذری از کرد تا لر، از عرب تا بلوچ و ترکمن، همه رو به این آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه می‌گویند، السلام علیک یا مولای یا علی بن موسی الرضا.

 

** آنچه ایران را به اسلام آورد، نه برق شمشیر، که نور نبوت و امامت بود.

 

 

 

** قرن شمسی حاضر که به پایان آن نزدیک شده‌ایم دوران تجربه اندوزی برای مواجهه هوشمندانه ایران و اسلام با جهان مدرن بود و ما در گذر ۴ دهه گذشته، درس‌ها و عبرت‌های زیادی آموخیتم.

** همه ی اقوام ایرانی، پاره تن مام وطن هستند و حق دارند که خواهان توجه و مشارکت بیشتر باشند تا توسعه اقتصادی اجتماعی و سیاسی متوازن و عادلانه در همه ی کشور، ایجاد شود.

** ریشه‌کن شدن فقر و از بین رفتن فساد و مهار تورم حق ملت است.

** مهار تورم رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین المللی حق مردم است.

** داشتن آینده ای مطمئن، حق مردم است، اظهارنظر و گفتگو و در جریان امور کشور قرار گرفتن، حق مردم است؛ این احقاق حقوق مردم جز با همیاری و اعتدال و دوری از افراط و تفریط و اصالت دادن به قانون و فرهنگ قانونگرایی محقق نخواهد شد.

** امروز پس از ۳۹ سال از حیات جمهوری اسلامی ایران، همه اتفاق نظر دارند که در جمهوری اسلامی میزان رای ملت است و ملت از طریق صندوق رای، نظر خود را درباره شیوه اداره کشور، اعلام می‌کنند.

 

** صدای مردم را باردیگر شنیده‌ایم و باید به امید و اعتماد آنان با همه‌ی وجود توجه کنیم.

** در نظام‌های دیکتاتوری، چون حکومت خود را فارغ از خواست مردم می‌داند، امکان انطباق حکومت با تحولات اجتماعی از بین می‌رود، لذا با یک انقلاب یا شوروش حاکمان گویا ناگهان از خواب بیدار می‌شوند و تازه صدای مردم را می‌شنوند.

** نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای مردم سالاری و غیره دستاوردهای بزرگتری در رفع فقر هم داشته است.

 

** ما اکنون با اعتماد به نفس بیشتر از گذشته و با پشتیبانی یک ملت، بر تعامل سازنده و موثر با جهان در چارچوب قانون اساسی تاکید داریم.

** من بار دیگر در این محفل اعلام می‌کنم، با پایان انتخابات فصل همدلی و همکاری آغاز شده و وقت آن است که همه با هم در سایه گفتگو و اجماع و با استفاده از توان، رضایت مردم را به ارمغان بیاوریم.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب از دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر مقام معظم رهبری، بیانات خود را در حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ی کشورهای خارجی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری  آغاز نمودند.

محور بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلا در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم به شرح زیر است:

– جلسه مهمی است و روزهای مهم و تعیین کننده ای است. تصادف و تقارن این مراسم و جلسه با ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برای دلهای مشتاق ایران مایه تفال و تبرک است. اهمیت این جلسه از دو نظر است؛ اول اینکه آغاز یک دوره مدیریت جدید کشور است. این امیدواری وجود دارد که مسئولانی که همراه رییس جمهور منتخب وارد میدان عمل خواهند شد با ابتکارات جدید و توانمندی های بیش از گذشته ملت را خوشحال کنند. جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم سالاری است.
– انتخابات مردم و گزینش های مردمی ده مجلس شورای اسلامی بوجود آورده. پنج مجلس خبرگان و پنج شورای شهر و روستا را تشکیل داده. اینها همه از برکت انقلاب است.

– نسل جدید ما فراموش نکند؛ ما دوره قبل از انقلاب دیکتاتوری را، در حاشیه بودن مردم و بی اعتنایی به مردم در امر حکومت را با همه وجود دیدیم. مردم قبل از پیروزی انقلاب هیچ نقشی در مدیریت کشور و تعیین مدیران نداشتند. روسا، سلاطین و پادشاهان می آمدند؛ می رفتند و مردم فقط تماشاچی بودند. انقلاب اسلامی آمد مردم را از حاشیه به متن آورد. مردم صاحب اختیار شدند. این دوازدهمین باری است که نتیجه گزینش مردم از اول انقلاب برای مدیریت قوه مجریه مشخص می شود.
– در این دوران قریب ۴۰ سال یک سلسله به هم پیوسته مسئولان هستند که هر کدام به سهم خود تلاش و ایفای نقش کردند. امروز محصول کار مجموعه دست اندرکاران جمهوری اسلامی در اختیار مسئولانی است که از امروز با رسمیت مشغول کار می شوند. کسانی که مسئولیت پیدا می کنند باید بر این سرمایه ملی بیفزایند و آن را تحویل مدیران بعد دهند. در این ۴ دهه ملت و دولت کارهای بزرگی انجام دادند. زیربناهای علمی و فکری و اجرایی فراوانی در کشور به وجود آمده که قبل از انقلاب وجود نداشت. این زیربناها سکوهای پرش این ملت هستند برای آینده. نسل های جدید با تفکر انقلابی و سرشار از انگیزه تربیت شده اند.

این خبر تکمیل می‌شود.

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوازدهم از ساعت۱۰:۳۰ صبح امروز (پنج‌شنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) آغاز شده است و در شبکه‌های مختلف رادیویی-تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی (در فضای مجازی) به صورت زنده پوشش داده می‌شود.

Visits: 35