ویژه برنامه تجلیل از مقام امامزاده اسماعیل بن موسی بن جعفر(ع) در سالروز تجلیل از مقام امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور رئیس اداره اوقاف و عموم مردم شهریار برگزار شد.

  ویژه برنامه تجلیل از مقام حضرت  اسماعیل بن موسی بن جعفر(ع) در سالروز تجلیل از مقام امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور رئیس اداره اوقاف و عموم مردم شهریار برگزار شد. به گزارش شهریار نگار و به نقل از  مرکز فرهنگی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ویژه برنامه تجلیل از مقام حضرت اسماعیل بن […]

 

ویژه برنامه تجلیل از مقام حضرت  اسماعیل بن موسی بن جعفر(ع) در سالروز تجلیل از مقام امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور رئیس اداره اوقاف و عموم مردم شهریار برگزار شد.

به گزارش شهریار نگار و به نقل از  مرکز فرهنگی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ویژه برنامه تجلیل از مقام حضرت اسماعیل بن موسی بن جعفر(ع) که در سالروز تجلیل از مقام امامزادگان و بقاع متبرکه درآستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع)با حضور رئیس اداره اوقاف مسؤلین ، خادمان آستان و عموم مردم شهریار برگزارشد با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی صدر همراه بود.ایشان ضمن تبریک دهه کرامت اظهارداشتند تکریم و بزرگداشت امامزادگان ازدیرباز مورد توجه علمای دینی و مردم بوده و این کار فرهنگی سبقه‌ای طولانی دارد. ایشان با بیان اینکه از امامزادگان به عنوان پرچمداران علم و اخلاق و نشردهنده کرامات معصومین(ع) یاد می‌شود، افزود:‌ در بسیاری از روایات به اهمیت تکریم از دیدگاه و نظر بزرگان و اهل بیت(ع) پرداخته شده است.
همچنین دراین مراسم از خادمان افتخاری و نخبگان قرآنی با اهدا لوح قدردانی بعمل آمد.
لازم به ذکراست آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) پنجمین امامزاده شاخص استان تهران و از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) می باشند که سالانه پذیرای هزاران زائر از استانهای مختلف کشور و حتی کشورهای مختلف میباشد .

امامزاده اسماعیل یکی از اماکن مذهبی سرشناس شهر شهریار است که با هنر آینه‌کاری و نورپردازی درونی و بیرون از ساختمان از جاذبه‌های گردشگری مذهبی شهرستان شهریار میباشد. این مکان در بلوار انقلاب در نزدیکی میدان جهاد مقابل پارک-میدان شهدای گمنام واقع شده است. سازمان اوقاف و امور خیره مطابق شواهد این مکان را آرامگاه فرزند موسی کاظم معرفی کرده است. این مکان دارای فضای سبز داخلی، محوطه‌ای دارای سقف و تزئینات برایقبور مطهر شهدای جنگ ایران و عراق  می‌باشد.

ساختمان قدیمی بقعه اخیرا بازسازی شده و با اسکلت فلزی و سقف بتونی پیش ساخته احداث گردیده و دارای گنبد آجری و گلدسته های کاشیکاری شده است.

داخل بقعه آینه کاری شده و ضریح آن فلزی است .

بنای بقعه به صورت یک مجموعه دارای دو صحن شرقی و غربی است و اطراف آن را رواقها فرا گرفته است .علاوه بر مجموعه فرهنگی قبلی، مجموعه فرهنگی بزرگی نیز به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع در این بقعه در حال احداث است.

همچنین مدرسه علمیه و ساختمانی در سه طبقه جهت فعالیتهای آموزشی در این بقعه احداث شده است

 

Visits: 41