معرفی هنرمندان گروه آژنگ خالق آثار نقاشی پرتره مشاهیر ایرن و جهان

معرفی هنرمندان گروه آژنگ  خالق آثار نقاشی پرتره مشاهیر ایرن و جهان     هنرمندان گروه آژنگ و خالق آثار پرتره مشاهیر ایران و جهان عبارتند از : سارا درخشان، زهره دهقان ، شیرین شاهرخی، فاطمه اسماعیل پور، نرگس دهقان نیری، نگار رشیدی و عسل سراغی . در این صفحه به طور اختصار بیوگرافی هنرمندان […]

معرفی هنرمندان گروه آژنگ  خالق آثار نقاشی پرتره مشاهیر ایرن و جهان

 

 

هنرمندان گروه آژنگ و خالق آثار پرتره مشاهیر ایران و جهان عبارتند از : سارا درخشان، زهره دهقان ، شیرین شاهرخی، فاطمه اسماعیل پور، نرگس دهقان نیری، نگار رشیدی و عسل سراغی .

در این صفحه به طور اختصار بیوگرافی هنرمندان گروه آژنگ  و توضیحاتی در خصوص آثار خلق شده توسط ایشان جهت استفاده شهروندان آمده است.

گروه هنری آژنگ در سال ۱۳۸۲ توسط سیامک شیری به صورت اقدامی خود جوش و در جهت ارتقای سطح هنرهای تجسمی شهرستان شهریار تشکیل شده است.از جمله دستاوردهای این گروه میتوان اشتغال زائی برای هنرمندان،تاسیس حد اقل ۱۰ موسسه و آتلیه شخصی توسط هنرجویان،برپائی بیش از ۱۵ نمایشگاه ، شرکت در مسابقات و جشنواره های مختلف کشوری و بین المللی و کسب مقام های برتر کشوری توسط هنرجویان را بیان نمود.

در حال حاضر این گروه با داشتن ۳۰ عضو اصلی و بیش از ۲۰۰ عضو وابسته در مکان آموزشگاه آژنگ مشغول فعالیت میباشند.

هدف اصلی این گروه کشف نگاهی نو از دریچه طراحی ،کشف استعداد های نهفته شهرستان شهریار و هدایت و حمایت هنرجویان به سمت فضای آکادمیک هنر میباشد.

معرفی هنرمندان گروه آژنگ
شیرین شاهرخی

۳ سال فعالیت در زمینه طراحی فیگوراتیو
دو سال فعالیت در زمینه تکنیک ذغال و کنته
برگزاری سه نمایشگاه گروهی طراحی

امیر هوشنگ ابتهاج[۱] (زادهٔ ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت)، متخلص به، ه.الف.سایه

استاد حسین بهزاد نقاش و مینیاتوریست ، (۱۲۷۳- ۱۳۴۷)

معرفی هنرمندان گروه آژنگ
نرگس دهقان نیری

متولد ۱۳۷۰
کارشناس حسابداری
۳ سال فعالیت مستمر در زمینه طراحی فیگوراتیو

دو سال فعالیت جدی در زمینه تکنیک ذغال و کنته

دو سال فعالیت اجرایی در زمینه عکاسی
برگزاری سه نمایشگاه گروهی طراحی ونقاشی

دو سال فعالیت در زمینه طراحی و فتوشاپ

استاد غلامحسین امیرخانی ،زاده ۱۳۱۸ در تهران ،هنرمند نامدار خوشنویس ایرانی است.بعد از اتمام دبیرستان به آموختن هنر خوشنویسی روی آورد و با ممارست فراوان در زمینه هنر سرآمد شد.وی در نگارش خط نستعلیق از ریز و درشت دستی قوی و مهارتی فوق العاده و مثال زدنی دارد.بسیاری او را برترین نستعلیق نویس حال حاضر میدانند.از جمله فعالیت های ایشان،به خطاطی در اداره کل هنرهای زیبا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز،مدیریت و ریاست شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، مدیریت فرهنگسرای ارسباران هنر و ریاست شورای عالی خانه هنرمندان ایران میتوان اشاره کرد.وی در انجمن خوشنویسان ایران به کار تعلیم خط به اساتید دیگر مشغول است.از ایشان برای کاریاری ارزشمندفرهنگی و هنری با عنوان پیشکسوت خط نستعلیق ارج گزاری شد.ازجمله در چهره های ماندگار شناخته شده است.استاد امیرخانی در نستعلیق نویسی شیوه های ویژه به خود را دارد که مورد اقبال بسیاری از استادان خوشنویسی است.بسیاری از خوشنویسان صاحب نام معاصر شاگرد استاد امیرخانی هستند و بیشتر خوشنویسان معاصر به طور مستقیم و غیر مستقیم از خط او مشق کرده اند.استاد امیرخانی ده ها نمایشگاه فردی و گروهی در داخل و خارج از کشور بر پا کرده است.از جمله در کشورهای انگلستان،فرانسه،پاکستان،سوریه.
دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنراز رئیس جمهور وقت سال ۱۳۷۸،چهره ی برگزیده همایش چهره های ماندگار سال ۸۱
سال ۸۸ برای دومین بار نشان درجه یک فرهنگ و هنر از طرف رئیس جمهور وقت به وی عطا شدسال ۹۵ مدال ادب و هنر فرانسه درجه شوالیه درسفارت فرانسه به وی اهدا شد.

استاد فریدون مشیری شاعر معاصر ایرانی متولد ۱۳۰۵ .۱۳۷۹ بود.در روزگار جوانی به تهران امد و در وزارت پست مشغول به کار شد.در دارلفنون و بعد دبیرستان ادیب و سپس آموزشگاه فنی وزارت پست و تلگراف و سپس دررشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران تحصیل کرد.فعالیت در مجله روشنفکر،مجله سپید و سیاه، مجله سخن،عضویت شورای موسیقی و شعر رادیو ،سفر به آلمان و امریکا و شعرخوانی در شهرهای کُلان،لیمبورگ و فرانکفورت و همچنین در بیست و چهار ایالت امریکا و سوئد از جمله فعالیت های فرهنگی ایشان است.اولین مجموعه اشعار ایشان با نام تشنه توفان چاپ گردید.معروف ترین اثر وی کوچه نام دارد.چاپ مجموعه ای از صد ماجرا منسوب به شیخ ابوسعید ابوالخیر.وی در سال ۱۳۳۳ با خانم اقبال اخوان ازدواج کرد و اکنون دوفرزند با نامهای بابک و بهار از او به یادگار مانده است.

 

معرفی هنرمندان گروه آژنگ
فاطمه اسماعیل پور

متولد ۱۳۷۱
کارشناسی ارشد شهرسازی
۴ سال فعالیت در زمینه طراحی فیگوراتیو

دو سال فعالیت جدی در زمینه تکنیک ذغال و کنته

برگزاری سه نمایشگاه گروهی طراحی ونقاشی

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد) موسیقی دان، آهنگساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران است.
وی از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی إیرانی است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده است. او به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته می‌شود.
سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی ، روزنامهٔ ونکوور سان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمری ملی (NPR)در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است.
محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران ،بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی می‌باشد. همچنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای رَبَّنَا معروف‌ترین تلاوت‌های قرآنیِ اوست. این اثر توسط سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت شده است .خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، شهرام ناظری، حسام الدین سراج، حمید رضا نوربخش و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند.

 

احمد شاملو (۲۱ آذر ۱۳۰۴–۲ مرداد ۱۳۷۹) متخلص به الف. بامداد یا الف. صبح، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ مویسی ایران و از بنیان‌گذاران و دبیران کانون نویسندگان ایران در پیش و پس از انقلاب بود.شاملو تحصیلات کلاسیک نامرتبی داشت؛ زیرا پدرش افسر ارتش بود و پیوسته از این شهر به آن شهر اعزام می‌شد و از همین روی، خانواده اش هرگز نتوانستند برای مدتی طولانی جایی ماندگار شوند. زندانی شدنش در سال ۱۳۲۲ به سبب فعالیت های سیاسی ، پایانِ همان تحصیلات نامرتب را رقم می‌زند.شهرت اصلی شاملو به خاطر نوآوری در شعر معاصر فارسی و سرودن گونه‌ای شعر است که با نام شعر سپید یا شعر شاملویی که هم اکنون یکی از مهم‌ترین قالب های شعری مورد استفاده ایران به شمار می‌رود و تقلیدی است از شعر سپید فرانسوی یا شعر منثور شناخته می‌شود. شاملو که هر شاعر آرمانگرا را در نهایت امر یک آنارشیست تام و تمام می‌انگاشت، در سال ۱۳۲۵ با نیما یوشیج ملاقات کرد و تحت تأثیر او به شعر نیمایی روی آورد؛ اما برای نخستین بار در شعر «تا شکوفهٔ سرخ یک پیراهن» که در سال ۱۳۲۹ با نام «شعر سفید غفران» منتشر شد وزن را رها کرد و به صورت پیشرو سبک نویی را در شعر معاصر فارسی شکل داد. شاملو علاوه بر شعر، فعالیت‌هایی مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه‌هایی شناخته‌شده دارد. مجموعهٔ کتاب کوچه او بزرگ‌ترین اثر پژوهشی در باب فرهنگ عامه مردم ایران می‌باشد. آثار وی به زبان‌های: سوئدی، انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی روسی، ارمنی، هلندی، رومانیایی ، فنلاندی ، کردی و ترکی ترجمه شده‌اند. شاملو از سال ۱۳۳۱ به مدت دو سال، مشاور فرهنگ سفارت مجارستان بود.

معرفی هنرمندان گروه آژنگ

عسل سراغی

سابقه ی کار سیاه قلم دو سال
طراخی فیگوراتیو سه سال
شرکت در سه نمایشگاه گروهی سیاه قلم


ساموئل بارکْلی بِکت (زاده ۱۳ آوریل ۱۹۰۶ – درگذشته ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹) نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی بود. برنده ی نوبل ادبیات


محمود دولت‌آبادی (زادهٔ ۱۰ مرداد ۱۳۱۹ دولت‌آباد سبزوار) نویسنده،نمایش‌نامه نویس و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران است.
رمان بلندِ (ده جلدی) کلیدر مشهورترین و با ارزش‌ترین اثر دولت‌آبادی می‌باشد، کلیدر، دولت‌آبادی را به کسب جایزهٔ نوبل ادبیات بسیار نزدیک کرد.محمود دولت‌آبادی چندین نمایش‌نامه و فیلم‌نامه را به نگارش درآورده است، او همچنین سابقه بازیگری در تئاتر و سینما را دارد، اقتباس از آثار دولت‌آبادی ساخت چند فیلم را به‌همراه داشته است.
فضای اکثر نوشته‌های دولت‌آبادی در روستاهای خراسان رخ می‌دهد و رنج و مشقت روستاییان شرق ایران را به تصویر می‌کشد.
دولت‌آبادی در سال ۲۰۱۳ برگزیده جایزهٔ ادبی یان میخالسکی سوییس شد.در سال ۲۰۱۴ جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسهتوسط سفیر دولت فرانسه در تهران و در محل رزیدانس سفارت فرانسه به محمود دولت‌آبادی اهدا شد

 

معرفی هنرمندان گروه آژنگ

نگار رشیدی

کارشناس ارشد مدیریت اجرایی
۴ سال فعالیت در زمینه طراحی فیگوراتیو
٢ سال فعالیت در زمینه تکنیک زغال و کنته

نفر اول جشنواره دفاع از غزه
شرکت در :
جشنواره اقوام ایرانی
نمایشگاه طراحی و نقاشی استاد شهریار
نمایشگاه طراحی و نقاشی امام علی(ع)
نمایشگاه نقاشی استان البرز

سعید نفیسی
نویسنده ، ادیب ، تاریخ‌نگار ، مترجم و شاعر ایرانی
۱۸ خرداد سال ۱۲۷۴ خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود.
وی تحصیلات خود را در اروپا در شهر نوشاتل سوئیس و دانشگاه پاریس انجام داد و در سال ۱۲۹۷ به ایران بازگشت.
ابتدا در دبیرستان‌های تهران به تدریس زبان فرانسه پرداخت و بعد در وزارت فواید عامه مشغول به کار شد.
به گروه نویسندگان مجلهٔ دانشکده پیوست وبا ملک‌الشعراء بهار همکاری داشت .
در سال ۱۳۰۸ خورشیدی به خدمت وزارت فرهنگ درآمد و علاوه بر تدریس زبان فرانسه در دبیرستان‌ها ، به کار آموزش در مدارس علوم سیاسی ، دارالفنون ، مدرسه عالی تجارت و مدرسه صنعتی پرداخت.
درسال‌های بعد به تدریس در دانشکده‌های حقوق و ادبیات پرداخت و به عضویت فرهنگستان ایران درآمد .
از آغاز بنیانِ دانشگاه تهران در جایگاه استاد دانشکده‌ی حقوق و دانشگاه ادبیات قرار گرفت . وی چندی در دانشگاه‌های کابل و شهرهایی چون دهلی ، کلکته ، دانشگاه‌های قاهره و بیروت به آموزش پرداخت .
وی در رشته هایی مثل تاریخ ، تحقیق ، شعر و فرهنگ نویسی آثاری به جا گذاشت .
سعید نفیسی از بیماری آسم رنج می‌برد و سال‌های آخر عمر را در پاریس به‌ سر برد.
۲۲ آبان ۱۳۴۵ در تهران درگذشت .

 

میکل آنژ (به فرانسوی: Michel-Ange)، به ایتالیایی میکلانجلو بوناروتی ،(به ایتالیایی: Michelangelo Buonarroti) نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعر ایتالیایی.
زادروز وی ۶ مارس ۱۴۷۵ در کاپرزه در نزدیکی شهرتوسکانی است.
میکل‌آنژ یکی از هنرمندان نابغه تاریخ و معروفترین چهره رنسانس ایتالیا است.
وی در تاریخ ۱۸ فوریه ۱۵۶۴ در رم درگذشت.

 

باکره سوگوار یا ‌پیتا(به ایتالیایی: Pietà)
ذهنیت پردازی جسم بدون جان عیسی در آغوش مریم است که در حال سوگواری می‌باشد. گاهی شخصیت‌های داغدار دیگری هم در این نما حاضر هستند. این مفهوم اولین بار در هنر آلمانی سده ۱۴ میلادی ظاهر شد و همچنین مضمون مریم عذرا و مسیح کودک در نگاره‌ها و تندیس‌های اواخر قرون وسطی رایج گردید. مجسمه باکره سوگوار اثر میکلانژ از مشهورترین نمونه این تجسم است.

 

معرفی هنرمندان گروه آژنگ

 زهره دهقان

متولد ۱۳۶۹
کارشناس اصلاح نباتات
۴ سال فعالیت مستمر در زمینه طراحی
۲سال فعالیت در زمینه ی تکنیک زغال و کنته
برگزاری ۳نمایشگاه گروهی طراحی ونقاشی

نام اثر:دختر خیابانی در هند
منتخب چهارمین فستیوال جهانی عکس دیجیتال آمریکا۲۰۱۰
منتخب نودونهمین چشنواره عکاسی ساوتهمتون انگلستان۲۰۱۲
منتخب شصتمین جشنواره عکاسی بریستول انگلستان۲۰۱۲
شایسته تقدیر از هفتمین چشنواره عکس خبری ایران در بخش بین الملل۲۰۱۳
حضور در نمایشگاه گروهی عکاسی در قرقیزستان۲۰۱۴
حضور در نمایشگاه گروهی عکاسی ایران و عمان ۲۰۱۶
منتخب جشنواره عکاسی ویکتورپولینسکی قرقیزستان۲۰۱۶

سید محمد حسین بهجت تبریزی(زاده۱۲۸۵_درگذشت۱۳۶۷)متخلص به شهریار(پیش از آن بهجت)شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده است.وی در تبریزبه دنیا آمد و بنا به وصیتش در مقبره الشعرای همین شهر به خاک سپرده شد.۲۷شهریور را 《روز شعروادب فارسی》نامگذاری کرده اند.وجه تسمیه این نام گذاری سالروز درگذشت شهریار است.
مهم ترین اثر شهریار منظومه حیدر بابایه سلام(سلام به حیدر بابا)است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به شمار میرودو شاعردرآن از اثالت و زیبایی های روستا یاد کرده است.این مجموعه در میان اشعار مدرن قرار گرفته است و به بیش از۸۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.شهریار در سرودن انواع گونه های شعرفارسی مانند:قصیده،مثنوی،غزل،قطعه،رباعی وشعر نیمایی تبحر داشته است.اما بیشتر از دیگر گونه ها در غزل شهره بودواز جمله غزل های معروف او می توان به 《علی ای همای رحمت》و《آمدی جانم به قربانت》اشاره کرد.شهریار نسبت به علی بن ابی طالب ارادت ویژه داشت و همچنین شیفتگی بسیاری نسبت به حافظ داشته است.

Visits: 98