نگاه ابزاری به ورزش شهرستان شهریار موجب افول ورزش این میگردد

ورزش ابزار نیست بلکه خود عامل است نگاه ابزاری به ورزش شهرستان شهریار موجب افول ورزش این میگردد فیروز خنجری ورزش شهرستان شهریار به نقطه ای رسیده است که نیازمند حمایت مسئولین عالی رتبه شهرستان از ورزش است. ورزش و اقتصاد در هم تنیده اند، ورزش برای پیشرفت نیازمند اقتصاد است. یک ورزشکار اگر از […]

ورزش ابزار نیست بلکه خود عامل است

نگاه ابزاری به ورزش شهرستان شهریار موجب افول ورزش این میگردد

فیروز خنجری

ورزش شهرستان شهریار به نقطه ای رسیده است که نیازمند حمایت مسئولین عالی رتبه شهرستان از ورزش است.

ورزش و اقتصاد در هم تنیده اند، ورزش برای پیشرفت نیازمند اقتصاد است. یک ورزشکار اگر از نظر مالی تامین نباشد برای تامین منابع مالی زندگی خود باید کار کند و از زمان ورزش خود بزند و وقتی برای تامین معیشت زندگی در مذیقه باشد تمرکز ذهنی و روحی لازم برای تمرین ورزشی و قهرمانی را ندارد.

مسئولین یاد گرفته اند فقط وعده میدهند و از ظرفیت های ورزش کاران استفاده میکنند اما در بیشتر مواقعی که ورزشکاران به آنها نیاز دارند وعده های خود را فراموش میکنند. هر زمان نیاز به حضور جامعه ورزش در مناسبت ها بوده، این جامعه سنگ تمام گذاشته است.

نباید به هییت های ورزشی به چشم یک ابزار نگریسته شود و هییت های ورزشی نباید محلی برای لابی های انتخاباتی باشد.

با توجه به اینکه ورزش با اقتصاد و جریان های اجتماعی گره خورده است لذا برای ریاست هییت های ورزشی لزومی به استفاده از افراد فنی در این پست نیست. میتوان از روسایی که تمول مالی یا جایگاه اقتصادی و سیاسی دارند به عنوان رئیس هییت های ورزشی انتخاب و یک فرد از دل ورزش به عنوان دبیر را در کنار وی قرار داد.

مشکل ورزش شهرستان عدم وجود زیر ساختها و امکانات لازم در سطح شهرستان و حمایت کافی  مسئولین از ورزش است. برای توسعه ورزش شهرستان شهریارشهرداریها باید پای کار آمده و از طریق تامین منابع مالی و امکانات در محقق شدن این مهم یاری رسانند.

Visits: 18