نشست دکتر ناجی فرماندار،مسئولین و ائمه جمعه به مناسبت ۵ مرداد برگزار شد

  اینده و چشم انداز متصور برای  منطقه ارتقای ساختار اداری شهرستان شهریار به استان تهران غربی است که به مرکزیت شهریار به عنوان مرکز استان تشکیل  و شهرستانهای رباط کریم،قدس،ملارد و بهارستان  شهرستانای تابعه این استان را تشکیل خواهند داد . به گزارش شهریار نگار در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام […]

 

اینده و چشم انداز متصور برای  منطقه ارتقای ساختار اداری شهرستان شهریار به استان تهران غربی است که به مرکزیت شهریار به عنوان مرکز استان تشکیل  و شهرستانهای رباط کریم،قدس،ملارد و بهارستان  شهرستانای تابعه این استان را تشکیل خواهند داد .

به گزارش شهریار نگار در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهریار  ضمن خیرمقدم به اعضای محترم شورای اداری و حاضرین در جلسه گفت: چندسالی است به همت فرماندار عزیز و زحمت کش دکتر ناجی  در این ایام که یادآور اقامه ی اولین نماز جمعه به امامت آیت الله  مرحوم طالقانی رحمته اله علیه است ،جلسات بزرگداشت برگزار میگردد که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه شهریار همچنین ا زحمات پرسنل فرمانداری، معاونت های فرمانداری که جهت هماهنگی های  برنامه تلاشهای وافری را انجام داده بودند نیز تقدیر و تشکر نمود.

 

وی با بزرگداشت یاد مرحوم ثمری اولین امام جمعه شهرستان شهریار گفت: ایشان  سالیان سال زحمات زیادی را برای اداره ی اقامه ی نماز جمعه ی این شهرستان متقبل شدند و زحمت کشیدند خداوند روح این بزرگوار را با صاحب دهه ی کرامت امام رضا ع  حضرت عرض کنم که فاطمه ی معصومه س  احمدبن موسی و فرزندان امام موسی بن جعفر ع محشور بفرماید.

 

حجت الاسلام سالمی علت برپایی این جلسه را بیان مشکلات مصلی شهریار  و۴ شهر دیگر عنوان نمود و گفت انشالله  با کمک مسئولین این مشکلات مرتفع خواهند شد.

 

عرفان منش فرماندار سابق شهریار و مدیر عامل ساخت مصلی

 ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلون و ۲۵۰ هزار تومان جهت تکمیل مصلی نیاز است.

عرفان منش ضمن تقدیر و  تشکر از حسن تدبیر دکتر ناجی فرماندار محترم و امام جمعه به خاطر برگزار ی این جلسه که در سنوات اخیر در شهریار به طور مرتب برگزار گردیده است گفت:

اولین نماز جمعه شهریار توسط حاج اقا ثمری در سال ۶۲ و بیش از ۳۴ سال پیش در مسجد جامع قدیم  شهریار برگزار شد.

وی ادامه داد سابقا فقط در شهر قدس از توابع شهریار نماز برگزار میشد و  در هیچ یک از شهرهای ملارد-صفادشت-رباط کریم -اندیشه –صبا شهر- وحیدیه و باغستان نماز جمعه برگزار نمیشد.

عرفان منش در خصوص روند ساخت مصلی امام خمینی شهریار گفت: خرید زمینهای مورد نیاز مصلی در اطراف مسجد جامع قدیم  که با رضایت کامل فروشندگان همراه بوده است انجام و عملیات احداث این مجتمع فرهنگی آغاز گردیده است.هم اکنون  ۵۲۰۴ متر مربع زمین جهت احداث مصلی مهیا گردیده است و بخشی از عملیات عمرانی ساخت مصلی نیز به اتمام رشیده است.

وی ادامه داد پروژه مصلی از سال ۸۵ با زیر بنای ۲۰۰۰۰ متر مربع آغاز گردید که از این میان ۹۰۰۰ متر زیر بنای بخش عبادی است که بالغ ۴۱۰۰ متر مربع فضای مسقف اقامه نماز و سایر فضا ها در پیک جمعیت قابلیت برگزاری نماز را دارد.

عرفان منش هزینه انجام شده جهت ساخت مصلی را تا کنون ۶.۹ میلیارد تومان اعلام کرد که از این بین ۱.۲ میلیارد تومان سهم کمکهای دولت ، ۱.۱ میلیارد تومان کمک های مردمی ، ۴۰۰ میلیون تومان سهم ستاد برگزاری نماز جمعه و بیش از ۴.۲ میلیارد تومان از محل فروش  املاک متعلق به مصلی بوده است.

وی براورد هزینه مورد نیاز برای تکمیل فضای عبادی این مصلی را  برابر ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اعلام کرد
و پیشنهاد داد یک سوم از این میزان را دولت،یک سوم را شهرداری و یک سوم باقی مانده را ستاد نماز جمعه تقبل نمایند.

 

 مهندس محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در شورای اسلامی

شهرداری شهریار ماهانه ۶ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده دریافت میکند که این مقدار بیش از هزینه های جاری و پرسنلی این شهرداری است و مدیران شهرداری مشکلی بابت پرداخت حقوق و هزینه های جاری ندارند.

مهندس محمودی برگزاری نماز جمعه را از اهداف اولیه نظام و امام راحل دانست و گفت ائمه جمعه به عنوان شهدای محراب سردمداران فرهنگ شهادت ، ایثار و تقوا بوده اند.

محمودی بر لزوم شرکت مسئولین در نماز جمعه  تاکید نمود و گفت این حضور  سبب میگردد مردم مسئولین را در کنار خود حس کنند و حضور مسئولین در نماز جمعه نشان میدهد نظام جمهور اسلامی از اهداف خود دور نشده است.

 

محمودی ادامه داد از افتخارات من این است که اولین پست بنده مسئولیت دفتر امام جمعه قدس بوده است  که ابتدا محافظ ایشان و در ادامه مسئول دفتر امام جمعه قدس بوده ام و این تجربه که در جوانی بدست آوردم از مهمترین تجارب بنده و افتخاراتم میباشد.

مهندس محمودی ادامه داد شهرداریهای  شهرستان شهریاربا توجه به دریافت مبالغ بالای ارزش افزوده به صورت ماهانه ، دیگر دغدغه پرداخت حقوق و هزینه های جاری را ندارند . میبایست بر امور عمرانی خود تمرکز نمایند.

وی گفت:شهرداری شهریار ماهانه ۶ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده دریافت میکند که این مقدار بیسش از هزینه های جاری و پرسنلی این شهرداری است و مدیران شهرداری مشکلی بابت پرداخت حقئوق و هزینه های جاری ندارند و میبایست هنر خود را بر اجرای پروژه های عمرانی نشان دهند.احداث مصلی نماز جمعه از مهمترین پروژه های عمرانی است که شهرداریها میبایست نسبت به احداث انها اقدام نمایند.

محمودی ادامه داد: اینده و چشم انداز متصور برای  منطقه ارتقای ساختار اداری شهرستان شهریار به استان تهران غربی است که به مرکزیت شهریار به عنوان مرکز استان تشکیل  و شهرستانهای رباط کریم،قدس،ملارد و بهارستان  شهرستانای تابعه این استان را تشکیل خواهند داد .

دکتر ناجی فرماندار شهریار

 توصیه به وحدت و اتحاد در قبال توطئه ها و پیشبرد برنامه های کشور ،ارشاد و روشنگری مجموعه های اداری ، توجه به  حفظ ارامش سیاسی و اجتماعی در کشور که در نماز جمعه ها به آن توجه شده و خواهد شد  از نقشهای ائمه جمعه میباشند  که امام راحل به آن تاکید نموده است.

دکتر ناجی ضمن سلام و خیر مقدم به مسئولین گرامی و ائمه محترم جمعه همچنین نماینده محترم و پرتلاش و خیر مقدم و عرض سلام به حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی معاون امور استانهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از حجت الاسلام سالمی امام جمهعه محترم شهریار بابت برگزاری این چنین جلساتی تقدیر و تشکر نمود.

دکتر ناجی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی در خصوص نماز جمعه به برخی از مفاهیم مورد تاکید ایشان در خصوص نماز جمعه اشاره نمود.

دکتر ناجی گفت : توصیه به وحدت و اتحاد در قبال توطئه ها همچنین پیشبرد برنامه های کشور ،ارشاد و روشنگری مجموعه های اداری ، توجه به  حفظ ارامش سیاسی و اجتماعی در کشور که در نماز جمعه ها به ان توجه شده و خواهد شد و پشتیبانی از ارگانها و ادارات را از نقشهای ائمه جمعه  بر شمرد که امام راحل به ان تاکید نموده است.

دکتر ناجی گفت :نقد باید باشد و ائمه جمعه با تذکرها و ارشادات خود کمکهای شایانی به اصلاح برخی امور نموده اند و باید توجه شود این نقدها میبایست در مسیر مطالبانت مردم باشد و ائمه جمعه مطالبات مردم را منتقل کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی معاون امور استانهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

باید به گونه ای با مردم برخورد شود که مردم خدمات نظام را ببینند و فقط یک دولت خاص تبلیغ و دولت خاصی تخریب نشود.

حجتالاسلام ابراهیمی با انتقاد از حضور با تاخیر برخی روسای ادارات در جلسه و عدم حضور تعدادی دیگر از روسای ادارات در این جلسه توجه به چنین جلساتی را از رموز موفقیت کشور بر شمرد.

وی با ذکر خاطره ای از حضور خود در جلسه شورای اداری خرم اباد گفت : درب اتاق مسئولین باید بر روی شهروندان باز باشد و اینطور نباشد یک  نفر دفتر دار شهروندان را پشت درب اتاق مسئولین معطل کند.

ایشان ادامه داد: شورای سیاست گذاری از زمان حضور اقای تقوی دو سیاست کلی  را پیش گرفته است .اولا چابک سازی و جوان سازی ائمه جمعه و دوم زمان محدود سه ساله حکم ائمه جمعه.

حجت الاسلام اباهیمی ادامه داد: زمانی که حجت الاسلام تقوی شورای سیاست گذاری را تحویل گرفت تعداد ائمه جمعه کشور در حدود ۴۰۰ نفر بود و این شورا ۴۰ نفر پرسنل داشت .اکنون و با وجودی که بیش از ۹۰۰ امام جمعه داریم و در ۹۰۰ نقطه نماز جمعه برگزار میگردد اما پرسنل شورای سیاست گذاری تنها ۹ نفر افزابیش یافته و هم اکنون ۴۹ نفر است.

وی گفت: ۸۵ %  ائمه جمعه جدید  بین ۳۵ تا ۴۵ سال سن دارند که همین امر موجب گردیده برخی سیاسیون جوان بودن ائمه جمعه و بی تجربگی انها را سوژه انتقادات خود نمایند.

در خاتمه ایشان با تاکید بر رعایت اخلاقیات و پرهیز از تخریب دولتها گفت : باید به گونه ای با مردم برخورد شود که مردم خدمات نظام را ببینند و فقط یک دولت خاص تبلیغ و دولت خاصی تخریب نشود.

Visits: 19