نشست هم اندیشی فعالین اجتماعی و فرماندار شهریار برگزار شد

دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد را در امور اجتماعی حیاتی دانست و گفت: در حوزه اجتماعی بدون مشارکت مردم نمی توان قدم از قدم برداشت. دکتر سعید ناجی فرماندار شهریار : بدون حضور مردم در مسایل اجتماعی کوچکترین اقدامی صورت نخواهد گرفت… شب گذشته و در ادامه […]

دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد را در امور اجتماعی حیاتی دانست و گفت: در حوزه اجتماعی بدون مشارکت مردم نمی توان قدم از قدم برداشت.

دکتر سعید ناجی فرماندار شهریار :
بدون حضور مردم در مسایل اجتماعی کوچکترین اقدامی صورت نخواهد گرفت…
شب گذشته و در ادامه ی جلسات هم اندیشی شهروند محور فرمانداری شهرستان شهریار ( نشست هم اندیشی فعالین اجتماعی ) ،جمعی از فعالان اجتماعی و برخی از مسولین فعال در این حوزه با حضور در سالن کنفرانس اداره فرمانداری به دیدار و گفت و گو با فرماندار پرداختند.
به گرازش خبرنگار شهریار نگار در این مراسم دکتر سعید ناجی ضمن خیرمقدم به حضار به شرح دستور جلسه و ارائه گزارشی از جلسات مشابه قبلی که با موضوعات مختلف در فرمانداری تشکیل شده بود پرداخت.
در ابتدا حاضرین در جلسه ضمن بیان طرح ها و مشکلات جاری در سطح شهرستان به ارائه راهکارهای حل مشکلات و برون رفت ازبرخی معضلات پراختند.در این جلسه اقشار مختلف جامعه از جمله ورزشکاران پیشکسوت،فرهاد شاهمیری داور بین المللی والیبال،اعضای شورای شهر اندیشه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامب،کسبه،بازنشستگان،نمایندگان اصناف و مسولین سازمان های مردم نهاد به طرح موضوع پرداختند.
فرهاد شاهمیری با اشاره به لزوم رعایت شاخص های زیبائی شناسی شهر و کنترل بنرهای نصب شده در سطح شهر (با اشاره به بنر های منصوب منتخبین شورای شهرستان و بخش و نماینده شوراهای شهرستان در استا )و پیشنهاد داد تا مسولین با هزینه کردن این مخارج در حوزه ورزشی سهم بسزایی در بهبود وضعیت شهرستان را داشته باشند.
فقدان پارک بانوان از دیگر مسائل طرح شده طرح شده شب گذشته بود که دکتر ناجی در پاسخ به مسئله طرح شده گفت:طرح هایی مطرح شده است اما تاکنون به طرح جامع و درخور بانوان شهریار با رعایت نکات شرعی نرسیده ایم و از صاحبان سبک در این زمینه جهت همکاری و ارایه طرح دعوت کرد.
ازجمله موضوعات غالب در این جلسه و با توجه به محوریت آن بحث سازمان های مردم نهاد و به اصطلاح ngo ها بود که با صحبت های دو تن از نمایندگان انجمن های فعال در سطح شهرستان وارد فاز جدی شد.مدیران این انجمنها با اشاره به لزوم شکل گیری جامعه مدنی و اشاره به نقش تشکلهای مدنی در اداره جامعه خواستار همراهی و همکاری دولت در این زمینه شده و از مقاومت دولتی ها ددر مقابل فعالیت این تشکل ها گله نمودند. ناجی در پاسخ به مسائل مطروحه گفت: رابطه بین مسولین و تشکلهای مردمی میباست دو طرفه باشد و در صورت تخدی از جانب سازمان های مردم نهاد همانگونه که مجوز فعالیت را صادر نموده ایم، قانون پیش بینی لازم جهت ابطال همین مجوزها را نیز نموده است.
در پایان صحبت های حاضرین و پیش از پاسخگویی دکتر ناجی،علی پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از دشواری های کار در این عرصه سخن گفت و از حمایت و نظارت دقیق دکتر ناجی در این زمینه تشکر کرد.وی در ادامه به تشریح برخی از فعالیت های این اداره از جمله انجمن های فعال هنری در سطح شهرستان پرداخت که تاسیس انجمن تعزیه در راس آنها قرارداشت و با خطاب کردن شهریار به عنوان شهری زیبا به تعداد کنسرت های موسیقی برگزار شده اشاره کرد که در نوع خود بی سابقه و حایز اهمیت میباشد که این موضوع در ادامه توسط شخص فرماندار معلول هماهنگی موجود بین علما دینی شهر و مسولین تعبیر شد.
پس از حدود صد دقیقه صحبت حاضرین مجدد نوبت به میزبان جلسه رسید تا نظرات خود در رابطه با بحث های مطرح شده را عنوان کند.
دکتر ناجی با اشاره به تعدد فعالیت و مسولیت های موجود در این اداره عموم مردم را جهت عهده دار شدن مسولیت در غالب ngo ها را خواستار شد و صراحتا اعلام نمود بدون حضور مردم کوچکترین عملی در حوزه اجتماعی صورت نخواهد گرفت.
وی در پاسخ به نارضایتی های موجود در حوزه فرهنگی اینگونه پاسخ داد که به دلیل فعالیت های تمامی سازمان ها در حوزه گسترش مسایل فرهنگی و نبود سازمان تجمیع کننده جامع،نتیجه مطلوب تاکنون حاصل نشده و رسیدن به سرمنزل مقصود تنها با همسو سازی این جریان ها ممکن خواهد بود.
از جمله بحث های دیگر حایز اهمیت در این جلسه رهنمود های فرماندار خطاب به به مسولین به ویژه اعضای شورا های اسلامی بود که آنها را به فعالیت هرچه بیشتر در زمینه های فرهنگی و نپرداختن صرف به مسایل عمرانی بود که این امر باعث تقویت افکار عمومی در جهت خلاقیت هرچه بیشتر در مسایل خواهد شد.
فرماندار با اشاره به موضوع ساخت بیمارستان ۳۱۳ تخب خوابی امام خمینی (ره) گفت:این بیمارستان با همت  مردم خیر و همگام با مسولین بعد از حدود ربع قرن به ثمر نشست که اکنون در بین مردم از نگرانی تبدیل به روزنه امید شده است که این مهم به همت یک انجمن مردم نهاد صورت پذیرفته است.
در نهایت و در حسن ختام جلسه دکتر ناجی حاضرین را به تبعیت هرچه بیشتری از قانون راهنمایی کرد و از تاثیر آن در تسهیل امور سخن گفت.

وحید کیوانی امیر.بیست و چهار آبان نود و شش

 

Visits: 26