نشست هم اندیشی تشکلهای مردم نهاد شهرستان شهریار با مهندس طاهری فرماندار این شهرستان برگزار شد.

نشست هم اندیشی تشکلهای مردم نهاد شهرستان شهریار با مهندس طاهری فرماندار این شهرستان برگزار شد. در این نشست که با حضور مدیران و برخی اعضای ان جی او های فعال شهرستان شهریار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد مدیران و اعضای این تشکل ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و […]

نشست هم اندیشی تشکلهای مردم نهاد شهرستان شهریار با مهندس طاهری فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیران و برخی اعضای ان جی او های فعال شهرستان شهریار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد مدیران و اعضای این تشکل ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و مسائل و مشکلات خودرا با فرماندار و معاون سایسی فرمانداری در میان گذاشتند.

 سید محمد خامسی مدیر انجمن شهریار نگار در این نشست با اشاره به اینکه خدمت به مردم در قالب انجمنهای مردم نهاد بالاترین نوع شکر گزاری است گفت : تمام افرادی که وارد فعالیت های اجتماعی میشوند به استقرار جامعه مدنی معتقد هستند و نیک میدانیم ان جی او ها به عنوان مهمترین رکن نقش مهمی در شکل گیری جامعه مدنی ایفا میکنند.

وی ادامه داد : مدیریت دولتی تحت نفوذ ذی نفعان قدرت و ثروت از کارکردهای خود خارج شده و منفعت عامه به نفع گروهای ذی نفوذ مصادره میگردد که این موجب بروز نوعی استبداد در دل دموکراسی میشود. اینجاست که نقش ان جی او ها به عنوان ضلع سوم جوامع مترقی بیش از پیش احساس میشود.

خامسی با اشاره به نقشهای برنامه ریزی، اجرا و نظارتی انجمنهای مردم نهاد به تشریح گزارش عملکرد انجمن شهریار نگار پرداخت و گفت :قدرت ان جی او ها از تعداد اعضای انها شامل میشود که  انجمن شهریار نگار نیز با تکیه بر وزنی که از طریق تعدد اعضا و اجرای منسجم برنامه ها بدست اورده در پی جریان سازی اجتماعی و ایجاد ارتباط بین مردم و دولت میباشد.وی مهمترین هدف انجمن شهریار نگار را صیانت از حقوق شهروندان اعلام نمود و گفت رسالت این انجمن آگاه سازی شهروندا ن و مطالبه خواسته های شهروندان به منظور حمایت از حقوق ایشان است.

در نهایت مهندس نور الله طاهری فرماندار شهرستان شهریار  با اشاره به نقشهای تشکلهای مردم نهاد گفت: تشکلهای مردم نهاد میتوانند کارهای بسیار جدی و مهمی در جهت توسعه در کشورها انجام دهند و تمام کشور های پیشرفته این موضوع را در صدر امورشان قرار داده اند همچنانکه دین مبین اسلام نیز مشارکت مردم را در فرایندهای عمومی تایید میکند.

فرماندار شهریار ادامه داد : از زمانی که در دولت اصلاحات فعالیت ان جی او ها کلید خورد فعالیت های خوبی انجام شد و هرچند در برهه ای از زمان فعالیت ان جی او ها محدود شد اما مجدادا با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی فعالیت ان جی او ها به صورت جدی از سر گرفه شد.

طاهری ادامه داد : هر قدر بتوانیمتشکلهای مردم نهاد شهرستان شهریار افزایش دهیم کار با سهولت بیشتری پیش خواهد رفت و همکاری تعامل بین مردم و دولت بهتر انجام خواهد شد.

فرماندار شهریار ضمن توصیه  مدیران تشکلهای مردم نهاد شهرستان شهریار به افزایش  توان علمی و عملی گفت : تمام فعالیت های تشکلها تحت شعاع قدرت و توان مدیر است به نحوی که حتی جذب اعضا چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی به هنر مدیر ان جی او ها بستگی دارد و برای انکه تشکلها سر پا بمانند باید تشکلها به این فکر باشند که تشکلها درامد پایدار داشته باشند و در زمینه ارائه خدمات به مردم و دولت فعال باشند تا بتوانند درامد پایدار ایجاد نمایند.

ایشان همچنین با تاکید بر لزوم همفکری  انجمنها با تشکلهای موفق و استفاده از تجربیات آنها  خواستار تعامل ان جی او ها با ادارات دولتی شد و گفت :  ما به مدیران ادارت توصیه میکنیم تعامل مثبت با تشکلهای مردمی داشته باشند که البته ایجاد این تعامل بستگی مستقیم با توان ان جی او ها و نحوه برقراری ارتباط موثر با ادارت دارد.

وی با اشاره به درخواست تشکلها مبنی بر حضور نمایندگان تشکلها در جلسات شورای اداری گفت :  هماهنگی های لازم در خصوص حضور سمنها انجام خواهد شد و از نمایندگان سمنها برای حضور در شورای اداری دعوت به عمل خواهد آمد و ما نیز حمایت خود را از حضور سمنها در شورای اداری اعلام خواهیم نمود.

در انتها فرماندار شهریار با تاکید بر اینکه امور باید به دست تشکلهای مردمی سپرده شود گفت:  فعالیت ان جی او ها موجب برخورد با جریان های پدر سالار  و پدرخوانده ها در شهرستان خواهد شد و از تمرکز قدرت جلوگیری خواهد کرد .

در انتهای جلسه مجوز انجمن مهر اندیشان دهکده سبز با موضوع محیط زیست به مدیر عامل این انجمن سرکار خانم مهندس مهری محمود خانی اهدا گردید

تشکلهای مردم نهاد شهرستان شهریار /

تشکلهای مردم نهاد شهرستان شهریار

Visits: 21