انتخاب شهردار مهم‌ترین کار شوراها است/استانداری دخالتی در انتخاب شهرداران ندارد

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به افزایش عوارض ارزش افزوده در شهرها و روستاها گفت: در اکثر شهرها حداقل متوسط ارزش افزوده سه برابر و در روستاها ۵ برابر نسبت به سال گذشته شده است. به گزارش شهریار نگار و به نقل از خبرگزاری تسنیم: انتخاب شهردار از مهمترین وظایف شوراها است- حسن کریمی […]

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به افزایش عوارض ارزش افزوده در شهرها و روستاها گفت: در اکثر شهرها حداقل متوسط ارزش افزوده سه برابر و در روستاها ۵ برابر نسبت به سال گذشته شده است.

به گزارش شهریار نگار و به نقل از خبرگزاری تسنیم: انتخاب شهردار از مهمترین وظایف شوراها است-

حسن کریمی امروز در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای شهر شهرستان شهریار که در مجتمع شهید منتظری برگزار شد اظهار داشت: انتخاب شهردار  یکی از مهمترین وظایف شوراهاست. قانون‌ مداری یکی از اصلی‌ترین مواردی است که هر فرد در هر جایگاه و مسئولیتی باید به آن توجه کامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در هر برهه به جهت مدیریت‌های خوب مشکلات کمی وجود داشته است عنوان کرد: به هر حال باید هر زمان و هر لحظه اقدامات نظارتی و مدیریتی به نحو احسنت انجام شود تا با کنترل‌ و نظارت‌های مورد نیاز برنامه‌ها در مسیر صحیح خود قرار گیرند.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد:

اگر در دوره چهارم شوراها نسبت به دور قبل اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، به واسطه انتخاب خوب و حمایت مجدانه مردم بود، هرچند در سال‌های اخیر مشکلات وجود داشته؛ اما برنامه‌ها و اقدامات مطلوب بوده و امیدواریم در دور پنجم شوراها نیز همچون گذشته مردم از منتخبان خود رضایت داشته باشند.

کریمی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر مهّم‌ترین کار شوراها در کنار دیگر موضوعات شهری، انتخاب شهردار است که لازم است در این مسیر براساس قابلیت، کارایی و کارنامه افراد این انتخاب انجام شده و بهترین نتیجه را در ادامه شاهد باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بهتر است حتی‌الامکان شوراها دوره پنجم تا یک‌سال شهرداران را نگه دارند بیان کرد: ما به عنوان در استانداری هیچ‌گاه دخالتی در انتخاب شدن فردی نداشته و نداریم؛ اما در زمان انتخاب شهردار توسط شوراها این قول را می‌دهیم که حکم فرد مورد نظر در شهرهای زیر ۲۰۰هزار نفر پس از استعلامات مورد نیاز از دیگر دستگاه‌ها در کمتر از یک هفته صادر شود، و در سایر شهرها نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا حکم از مرجع مربوطه صادر شود.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: اگر امروز شاهد این هستیم که حجم پروژه‌های عمرانی افزایش داشته است، به جهت هماهنگی‌های موجود در دور جدید بوده است که در ادامه این مسیر سبب پیشرفت دوصد چندان برنامه‌ها و اقدامات می‌شود .

کریمی در ادامه با اشاره به عوارض ارزش افزوده بیان کرد: در اکثر شهرها حداقل متوسط ارزش افزوده سه برابر شده و در روستاها امسال نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده است، که لازم است در روستاها کنترل و نظارت بیشتری انجام شود تا در ادامه کار شاهد حیف شدن این مقدار افزایش ارزش افزوده تخصیصی نباشیم.

Visits: 2