مشروح خطبه های این هفته نماز جمعه شهریار

به گزارش شهریار نگار و به نقل از خبرگزاری فارس:حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهریار اظهار کرد: ۲۶ آذرماه روز رانندگان، یکی از روزهای خاص در تقویم کشور جمهوری اسلامی ایران است که ما کمتر شاهد قدردانی از این قشر زحمتکش بوده‌ایم. وی افزود: قشری که به‌واسطه رانندگی رزق […]

به گزارش شهریار نگار و به نقل از خبرگزاری فارس:حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهریار اظهار کرد: ۲۶ آذرماه روز رانندگان، یکی از روزهای خاص در تقویم کشور جمهوری اسلامی ایران است که ما کمتر شاهد قدردانی از این قشر زحمتکش بوده‌ایم.

وی افزود: قشری که به‌واسطه رانندگی رزق حلال کسب کرده و برای خدمت کردن به شهر و کشور خود همه‌روزه در سرما و گرما در تلاش هستند و با مردانگی با سختی‌های کار خود کنار آمده‌اند و همین‌جا از تمام دست‌اندرکارانی که خدمتگزاری بر این عزیزان را عهده‌دار هستند، نیز تشکر می‌کنم و از تمام مردم و مسؤولان خواستار تشکر و احترام به این عزیزان هستم.

امام جمعه شهریار ادامه داد: شهادت دکتر مفتح در ۲۷ آذرماه سال ۱۳۵۸ به دست گروهک منافقین اتفاق افتاد که باعث نام‌گذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه شد و این روز را به‌ نوبه خود تبریک عرض می‌‌کنم و در واقع این دو قشر از اقشار مهم جامعه اسلامی هستند که علما و مسؤولان ما دیدگاه ویژه‌ای نسبت به این دو قشر دارند.

سالمی اضافه کرد: در جامعه هر دو این اقشار تأثیرات بسیار زیادی در اقدامات و وقوع جریانات اسلامی در پیروزی جمهوری اسلامی ایران داشتند و همچنین دشمن هم‌ چشم دیدن هیچ‌کدام از این دو قشر را ندارد.

وی بیان کرد: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران همواره دستش به خون این دو قشر آغشته بوده و باید یادآور شد که در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۵۹ هزار دانشجو و روحانی شهید در راه اسلام هدیه شد، پس به همین واسطه وحدت دانشگاه و حوزه علمیه را که توسط حضرت امام خمینی (ره) نام‌گذاری شد، به‌ تمام فعالان این عرصه تبریک می‌گویم.

امام جمعه شهریار به تصمیم اخیر آمریکا در خصوص قدس شریف اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که «تصمیم آمریکا در خصوص قدس شریف از روی عجز و ناتوانی در مقابل مسلمانان بود».

سالمی گفت: در خصوص اقدامات دولت آمریکا و رئیس‌جمهوری ناپخته و بی‌عقل آمریکا، چند نکته را باید عنوان کرد؛ هر کسی تلاش کند که نور تأثیرات اسلام و قرآن  را کم‌فروغ کند، هرگز موفق نخواهد شد و این نکته در آموزه‌های دینی ما به‌کرات ذکر شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش این گروه‌ها برای فراهم کردن مسیری برای سازش مسلمانان با رژیم صهیونیستی است که البته آنها نمی‌دانند که جمهوری اسلامی ایران هرگز رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک کشور به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت؛ تجربه تاریخ هم نشانگر این است که سازش با این رژیم غاصب نتیجه‌ای جز شکست چیزی نخواهد داشت که صدالبته این موضوع در قرآن، تجربیات و تاریخ به‌وضوح بارها تکرار شده است.

امام جمعه شهریار افزود: اقدام دولت آمریکا در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس یکی از جالب‌ترین اقدامات نابخردانه این گروه در نوع خود بود؛ زیرا تا قبل از این اقدام همواره آمریکا در تلاش بود تا در خفا این اقدامات را رقم بزند و به دنیا اعلام می‌کردند که حق با مردم فلسطین است و رژیم صهیونیستی نباید این دست اقدامات را انجام دهد؛ ولی حماقت رئیس جمهوری آمریکا با علنی کردن ارتباطات پشت پرده و با دستور ایجاد سفارت در قدس، دشمنی علنی آنها با جامعه مسلمانان را بر جهانیان ثابت کرد.

سالمی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد، اتحاد جامعه اسلامی (تشیع و سنی) است که همه با هم باید حمایت کنند تا یک‌صدا و متحد مخالفت خود را علیه آمریکا اعلام کنیم که صدالبته شاهد حمایت مسیحی‌ها و تظاهراتشان در این رابطه بودیم.

وی اضافه کرد: تمام دولت‌های اسلامی با طرح احداث و اجرای سفارت آمریکا در قدس شریف اعلام نارضایتی و ناراحتی کردند، جز سه کشور عربستان، امارات و بحرین که این اقدام جای بحث و تأمل دارد.

امام جمعه شهریار خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی ازجمله انگلستان هم در برابر این اقدام اظهار ناراحتی و نارضایتی داشتند و انتقاد کردند، اما این انتقاد واقعی و خالصانه نیست؛ زیرا هنوز اتحادیه اروپا ترس دارد که آیا این طرح مقبول می‌شود یا خیر و بر همگان واضح است که اگر روزی فرابرسد که این طرح با موفقیت همراه باشد، شاهد حمایت اتحادیه اروپا خواهیم بود و به یکی از بزرگ‌ترین مشوقان این‌گونه طرح‌ها تبدیل خواهند شد.

 

Visits: 31