محمودی شاه نشین از لایحه دولت برای ارتقاء نظام حزبی در کشور خبر داد:

محمودی شاه نشین از لایحه دولت برای ارتقاء نظام حزبی در کشور خبر داد: به گزارش شهریارنگار و به نقل از خبرگزاری ملت ، نماینده مردم شهریار با اشاره به اینکه وزارت کشور به دنبال ارتقاء نظام حزبی در مدیریت سیاسی کشور است، اظهار داشت: اگر وزارت کشور برای این هدف خواهان بازنگری در قانون […]

محمودی شاه نشین از لایحه دولت برای ارتقاء نظام حزبی در کشور خبر داد:

به گزارش شهریارنگار و به نقل از خبرگزاری ملت ، نماینده مردم شهریار با اشاره به اینکه وزارت کشور به دنبال ارتقاء نظام حزبی در مدیریت سیاسی کشور است، اظهار داشت: اگر وزارت کشور برای این هدف خواهان بازنگری در قانون احزاب است باید موارد مدنظر را در قالب لایحه به مجلس ارسال کند.

نماینده مردم شهریار و قدس در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون شورا و امور داخلی کشور در این زمینه دولت را همراهی خواهد کرد، گفت: اگر لایحه دولت در زمینه بازنگری در قانون احزاب خلاف سیاست های کلی نظام نباشد قطعا مجلس در این مسیر دولت را کمک و یاری خواهد داد.

وی با بیان اینکه فعالیت احزاب برای کشور ضروری است، ادامه داد: این در حالی است که احزاب در تصمیم گیری های مهم کشور از جمله انتخابات نقش کم رنگی دارند و باید دولت در این زمینه ایده پردازی و در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد.

این نماینده مجلس فعالیت احزاب را در کشور آسیب شناسی کرد و بیان داشت: اینکه حزب در کشور ما پا نمی گیرد یا قوانین مانع هستند یا رویکرد جناح های سیاسی و مدیران احزاب تاثیر منفی دارد، البته اعتقاد دارم که قوانین مانع فعالیت احزاب در کشور نیستند و متاسفانه در فصل انتخابات شاهد شکل گیری احزاب و جبهه های کاذب هستیم که بدون متعهد بودن به وعده های خود فعالیت می کنند.

محمودی شاه‌نشین در ادامه تاکید کرد: قانون در زمینه احزاب مشکل ندارد و به نظر می رسد فرهنگ و تفکر حزبی در کشور وجود ندارد و این قضیه در کشور ما غلیظ تر از موانع قانونی است.

وی با بیان اینکه تکثر احزاب در نشاط تحزب تاثیرگذار نیست، عنوان کرد: در کشورهای بزرگ که پایه اداره آن حزب است، سه حزب اصلی وجود دارد و بقیه تشکل های سیاسی زیر مجموعه این سه حزب گام بر می دارند، اما در ایران تعداد احزاب بسیار زیاد است و نمی توان به این تکثر برچسب کارکرد حزبی زد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در ضمن از صدور مجوز به احزاب در دولت یازدهم دفاع کرد و گفت: اینکه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور به احزاب زیادی مجوز داده است امر خوبی طلقی می شود اما باید این احزاب به سمت کارهای ائتلافی بروند تا خروجی مناسبی داشته باشند.

Visits: 27