محسن رضایی در شهریار:امروز وقت نا امید کردن آمریکاست

  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مقام شامخ شهدای شهرستان شهریار ادای احترام کرد محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز چهارشنبه، چهارم مردادماه  با حضور در آستان مقدس امامزاده اسماعیل در شهرستان شهریار، ضمن زیارت این امامزاده واجب التعظیم و مزار شهدای شهریار به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام […]

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مقام شامخ شهدای شهرستان شهریار ادای احترام کرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز چهارشنبه، چهارم مردادماه  با حضور در آستان مقدس امامزاده اسماعیل در شهرستان شهریار، ضمن زیارت این امامزاده واجب التعظیم و مزار شهدای شهریار به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در بدو ورود به این زیارتگاه، مورد استقبال حجت  الاسلام سالمی، امام جمعه شهرستان. دکتر ناجی فرماندار شهرستان، سردار نصیری فرمانده سپاه سید الشهدا،  سرهنگ مکرمی فرمانده انتظامی شهرستان،  روحانیون و جمعی از فرماندهان سپاه شهرستان شهریار قرار گرفت..

 

محسن رضایی در همایش رزمندگان اسلام در سالگرد حماسه بزرگ عملیات پیروزمند مرصاد در شهرستان شهریار گفت: امروز هنگام ناامید کردن آمریکا ست .ما باید آمریکا را در نبرد اقتصادی ناامید کنیم و اقتصاد ما باید متحول شود.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب در جمع اعضای کانون پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان شهریار که به مناسبت سالگرد حماسه بزرگ عملیات پیروزمند مرصاد گرد هم آمده بودند، گفت: «دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) را که ولادت قلب مطمئن ایران اسلامی است، به همه شما تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم که اتصال به این امام عزیز و خاندان نبوت، برای ما ایرانیان همچنان دارای فیوضات و برکات باشد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: عملیات مرصاد یکی از نقاط مهم دفاع مقدس است و به دلیل سرعت عمل و پایان سریع آن به نقش آن عملیات در پایان دادن به جنگ پرداخته نشده است. قطع نامه ۵۹۸ در اوج پیروزی های ایران در تیر و مرداد ۱۳۶۶ در شورای امنیت تصویب شد. یکسال طول کشید تا ما این قطعنامه را پذیرفتیم. هنگام صدور این قطعنامه ما در اوج اقتدار بودیم اماروقتی این قطعنامه را پذیرفتیم در شدید ترین وضعیت ضعف در جبهه ها قرار داشتیم. با پذیرفتن قطعنامه جنگ تمام نشد و نباید حوادث بعد از قطعنامه را نادیده گرفت . برخی می خواهند آگاهانه پذیرش قطعنامه را پایان جنگ بدانند و پیروزی جمهوری اسلامی را محو و کمرنگ کنند. کسی که می خواهد در مورد جنگ قلم بزند، باید با پژوهش و روش شناسی  و از سر آگاهی بنویسد. بعد از ۲۷ تیرماه  که فاصله آن تا ۵و۶ مردادماه  چند روز بود، به اندازه دو سال نبرد، در جبهه های جنگ گذشت و این هفت هشت روز به اندازه دو سال جنگ حادثه دردل خود دارد.

محسن رضایی  گفت: قطعنامه که نوشته شد، اتفاق مهمی در جبهه عراق صورت گرفت. صدام عراق متوجه شد که از سوی حامیانش فروخته شده و این قطعنامه اولین قطعنامه ای بود که امتیازات خوبی به ایران داد. علت این که مسولان کشور این قطعنامه را سریعا نپذیرفتتد،  ابهام در اجرای کامل قطعنامه از سوی صادرکنندگان آن بود و ایران  به صدور   بیانیه دبیرکل سازمان ملل  راضی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به محض اینکه این قطعنامه صادر شد، تحولی در درون عراق صورت گرفت و آنها نگران شدند. اگر این قطعنامه صادر نمی شد ، شاید صدام به کویت حمله نمی کرد.

دشمنان البته کمک های لجستیکی زیادی به صدام رساندند . بعد از والفجر ۱۰ به فاو، شملچه و جزایر حمله کردند و به مرزها رسیدند. طرحشان  «صدام در خرمشهر و رجوی در تهران»  نام داشت که  دست کم یک سال  روی این طرح کار کرده بودند. صدام در خرمشهر یعنی اگر منافقین به تهران نرس

یدند، صدام در خرمشهر قطعنامه دیگری را درخواست کند. در صورتی هم که رجوی به تهران می رسید، خوزستان را تحت الحمایه رژیم بعث قرار می داد. بسیاری از افسران عالیرتبه عراقی بعد از جنگ، در مصاحبه ها و بازجویی ها گفته اند که طرح آنها این بود که قطعنامه ۵۹۸ را به حداقل امتیاز برای ایران منجر کنند. البته قطعنامه  ۵۹۸  در مجموع  ما رزمندگان را راضی نمی کرد.

محسن رضایی با اشاره به این مطلب که برای ایران  نقشه کشیده بودند، ادامه داد : ارتش بعثی عراق بعد از پذیرش قطعنامه توسط ایران، به خوزستان حمله  و خرمشهر را محاصره کرد. مظلوم ترین عملیات ما عملیات «سرنوشت »بود که فرصت نشد اخبار آن منتشر شود. عراق جاده اهواز به خرمشهر را گرفت و ما سه روز جنگیدیم تا آن جاده را از عراق پس بگیریم. عراق به دنبال اخذ  امتیازهای جدید بود. در روز سوم درگیری درخرمشهر  به من اطلاع دادند که منافقین به سرپل ذهاب رسیده اند. من در نامه ای در آخر جنگ به آقای هاشمی نوشته بودم که منافقین قصد دارند به کشور حمله کنند. این نامه مربوط به  یک ماه قبل از حمله منافقین بود. به محض اطلاع از فرمان، خرمشهر را به آقا رحیم  صفوی سپردم و به آقای کوثری و فضلی گفتم که با همه نیروها به سمت اسلام آباد بیایید. منافقین در مسیر کرمانشاه بودند و همه نیروهایشان سوار نفربرهای چرخ لاستیکی شده بودند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس  افزود:   داعش و منافقین همذات هستند، حمله هایشان هم به هم شباهت داشت. این آقای عزت ابراهیم به منافقین هم کمک فکری کرده بود. خدای متعال به ما کمک کرد و دو سه تیپی که در غرب کرمانشاه داشتیم، در تنگه چهارزبر در حال آماده شدن برای آمدن به جنوب بودند که به منافقین برخوردند. منافقین می خواستند از کرمانشاه پس از اشغال هوانیروز این شهر  با هلی کوپترهای  آن به تهران بیایند، به  زندان اوین حمله کنند و نیروهاشان را از زندان بیرون بیاورند تازبا هم به جماران حمله کنند. با منافقین درزندان از قبل ارتباط گرفتند که پس از حمله به زندان وازادی انها باهم  به محل زندگی امام حمله کنند. زندانیها از مدتها قبل   منتظر رسیدن نیروهایشان از کرمانشاه بودند.

محسن رضایی افزود: تا سر پل ذهاب، میراژ های عراق، بمباران می کردند. ما عقبه سواره نظام منافقین را محاصره و خدا را شکر کردیم که به جای رفتن به عراق و جنگیدن با منافقین، آنها را در دام خود دیدیم. سه روز جنگ ما با آنها طول کشید. بیش از هزار و هفتصد کشته از آنها شناسایی شد. تجهیزات سبک و سنگینشان عموما گرفته شد و تعداد اندکی فرار کردند. دو روز بعد از مرصاد، صدام اعلام کرد که من هم  قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتم و این چنین بود که جنگ تمام شد.  آیا اگر صدام راهی داشت و منافقین به تهران می رسیدند، جنگ به همین صورت تمام می شد؟ این پیروزی و توان ما بود که صدام را ناچار به پذیرفتن قطعنامه کرد.

بعد از جنگ به واسطه خالی شدن پشت صدام، او به کویت حمله کرد و به همدستان خود پیام داد که به کویت حمله می کنم چون  جوانان عراقی  برای دفاع شما کشته شده اند و حالا شما  پشت ما را خالی کردید.

محسن رضایی گفت: زمانی که قطعنامه پذیرفته شد، ابهاماتی داشتیم،  نزد حضرت امام رفتم که ایشان خاطره ای فرمودند. فرمودند ما در انقلاب بارها برنامه ریزی کردیم اما به هدف نرسیدیم، اما خدا به  ما از راه دیگری نصرت داد. زمانی که من تبعید شدم، آرزو می کردم که به کشوری اسلامی بروم. با احمد به مرز کویت رفتیم اما یکباره به ما گفتند که باید به پاریس بروید. الان می فهمم که اگر من به پاریس نمی رفتم و رسانه ها صحبت های مرا منتشر نمی کردند، انقلاب پیروز نمی شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: سال ۸۷ که  به دعوت آقای طالبانی به عراق رفتم، در همان کاخ های صدام از ما پذیرایی کردند. آنجا یاد صحبت های امام افتادم. ما می خواستیم با تانک به آنجا بیاییم اما دست خدا کاری کرد که به شکل دیگری فاتحانه به بغداد بیاییم.

محسن رضایی با اشاره به تحریم های ظالمانه جدید آمریکا علیه مردم ایران گفت: تحریم های شب گذشته، یکی از بدترین نوع تحریم ها و فصل سه آن، استراتژی براندازی جمهوری اسلامی است. کنگره در آستانه تعطیلات بود، اما خیلی سریع سنا و کنگره این تحریم ها را تصویب کردند و حتما  جمهوری اسلامی پاسخ این گستاخی را خواهد داد. این تحریم ها نشان دهنده بی اعتباری پیمان های آمریکا است. دولت قبل  توافقاتی کرد و  دولت جدیدآمریکا، بی اعتمادی را به همه دنیا مخابره کرد. از عملیات مرصاد و پایان جنگ و مساله تحریم ها می توان دریافت که باید دشمن را از تحریم های اقتصادی مایوس کرد.

محسن رضایی افزود: امروز آمریکایی ها در بعد نظامی در ایران دستشان به هیچ جا نمی رسد،  اما در بعد اقتصادی گستاخی می کنند. ما باید از جنگ تحمیلی درس بگیریم و به ایستادگی اکتفا نکرده ، انها را مایوس کنیم که دست از تحریمها بردارند . کالاهای ما باید از مرزهای اقتصادی هم بگذرد و  اقتدار خود را در موضوع اقتصاد بر قرار کنیم. اگر ما اقتدار نظامی نداشتیم، آنها تا کنون دست کم چهار پنج بار به ما حمله می کردند. ایستادگی ما منجر به شکست طرح تحریم ها شد، اما چون اقتصاد مقاومتی به طور کامل اجرا نشده، است، آمریکایی ها همچنان به تحریم های جدید روی آورده اند، حال آن که ما باید آمریکا را در نبرد اقتصادی ناامید کنیم.

اقتصاد ما باید متحول شود و  همه باید بیایند. دولت باید دست همه روستایی ها، سپاهی ها و ارتشی ها را بگیرد تا با هم آمریکایی ها را مأیوس  کنیم. امروز روز ناامید کردن آمریکاست. ملت ما ملتی شجاع و حماسی است. ما باید حماسه آفرینی کنیم و دشمن را شکست بدهیم و از دل شکست ها، اقتداری نو به وجود آوریم . ما با شلیک شش موشک به  مقر داعش فناوری موشکی خود را نشان دادیم،  در حالی که آمریکایی ها در حملات خود اشتباهات  فاحشی مرتکب شده اند. امیداریم با همت دولت و کارآفرینان و ایثارگران همان اقتداری  که در دفاع مقدس  شکل گرفت، باز تولید شود.

در ابتدای این  مراسم سردار نصیری، فرمانده سپاه سید الشهدا(ع) ضمن خوش آمدگویی، مقدم سردار سرلشکر محسن رضایی را در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان شهریار گرامی داشت.

Visits: 42