شهریار رکورد دار بیشترین میزان فقر در استان تهران/مدیر کل کمیته امداد از آمار فقر در استان می گوید

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان تهران گفت: شهریار و بهارستان بیشترین میزان فقر و در شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه کمترین میزان فقر را در استان تهران شاهد هستیم.   به گزارش شهریار نگار و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به این نکته که بالاترین […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان تهران گفت: شهریار و بهارستان بیشترین میزان فقر و در شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه کمترین میزان فقر را در استان تهران شاهد هستیم.

 

به گزارش شهریار نگار و به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به این نکته که بالاترین میزان افراد  تحت پوشش کمیته امداد در استان خانمهای سرپرست خانوار هستند گفت:  حدود   ۷۳.۵ %   مراجعین کمیته امداد بانوان و زنان سرپرست خانوار هستند؛ لذا  بیش از ۵۰ درصد خدمات برای آنها ارائه می‌شود.

ایشان با اشاره به شرایط بانوان سرپرست خانوار برای زیرپوشش قرار گرفتن در این کمیته عنوان کرد: از کار افتادگی سرپرست خانوار از مهم‌ترین شرایط است که کمیسیون پزشکی این کمیته باید تشخیص دهد و میزان از  کارافتادگی بالای ۶۰ درصد جهت تحت پوشش قرار دادن نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: طلاق و  متارکه از دیگر شاریطی هستند که بانوان می‌توانند زیرپوشش کمیته امداد قرار بگیرند، کسانی که متارکه کرده‌اند با ارائه گواهی از دادگاه می‌توانند تا ۶ ماه زیرپوشش قرار بگیرند که حتی این وضعیت تا سه دوره ۶ ماهه قابل تمدید است.

ولیئی با اشاره به خانواده‌های زندانی زیرپوشش این کمیته تصریح کرد: در تهران بالغ بر ۲ هزار خانواده زندانی زیر پوشش کمک امداد هستند که از بسته‌های حمایتی این کمیته استفاده می‌کنند.

وی افزود: ۷ هزار و ۳۰۰ بچه یتیم نیز زیرپوشش این کمیته هستند که از طرف ۵۳ هزار حامی حمایت می‌شوند، ضمن اینکه در قالب طرح محسنین نیز ۹ هزار و ۲۰۰ فرزند داریم که ۴۵ هزار نفر از آنها حمایت می‌کنند که در همین راستا سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان از طرف حامیان واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به گستردگی افراد زیرپوشش در مناطق مختلف تهران بیان کرد: در منطقه ۱۲ تهران با ۱۶۰ هزار نفر افراد زیرپوشش بیشترین فراوانی و منطقه ۳ با ۵ هزار نفر کمترین میزان افراد زیرپوشش کمیته امداد را داریم.

ولئیی در پایان ضمن اشاره به گستردگی فقر در شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در شهریار و بهارستان بیشترین میزان فقر و در شرق استان تهران در شهرستان‌هایی مثل دماوند، پردیس و فیروزکوه کمترین میزان فقر را داریم.

کمیته امداد شهرستان شهریار

Visits: 31