شهریار،در مسیر شکوفایی انقلاب در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهریار

شهریار،در مسیر شکوفایی انقلاب در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهریار گفتگوی اختصاصی خبرنگار شهریار نگار با مهندس حاجیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهریار   مهندس حاجیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهریار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شهریار نگار از شروع بکار سیستم پایش تصویری شهر شهریار  با بیش […]

شهریار،در مسیر شکوفایی

انقلاب در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهریار

گفتگوی اختصاصی خبرنگار شهریار نگار با مهندس حاجیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهریار

 

مهندس حاجیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهریار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شهریار نگار از شروع بکار سیستم پایش تصویری شهر شهریار  با بیش از ۱۶ دوربین با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان خبر داد.

در خصوص سیستم پایش و مانیتورینگ شهریار همچنین نحوه اعمال قانون و جریمه توضیحاتی ارائه نمائید.

مهندس حاجیان : سیستم پایش تصویری شهر شهریار  با بیش از ۱۶ دوربین با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان شروع به کار نموده است. این دوربین ها علاوه بر استفاده های ترافیکی، با حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در دو شیفت کاری امکان اعمال قانون متخلفان در معابر شهری را ایجاد نموده است که این امر قبلا به اطلاع شهروندان رسیده است.

هم اکنون امکان اعمال قانون به صورت هوشمند میسر نمیباشد که در آینده ای نزدیک با نصب تجهیزات مورد نیاز ثبت هوشمند تخلفات نیز انجام خواهد شد.اما با توجه به حضور دائمی ماموران راهنمائی در اتاق مانیتورینگ جهت اعمال قانون و رصد آنی تخلفات رانندگی کلیه تخلفات رصد و قانون اعمال خواهد شد.

 

همچنین  در صف انتطار هستیم  تا  با تایید شورای استانی مبنی بر اجرای پارکومتر الکترونیکی در معابر اصلی شهر عملا دیگر شاهد پدیده “پارکینگ اختصاصی” در مقابل مغازه ها نباشیم و برخورد جدی با سرباز زنندگان و متخلفین در این زمینه نیز در دستور کار آتی،قرارخواهد داشت.

 

لطفا در مورد برنامه های آتی معاونت حمل و نقل و ترافیک توضیح دهید.

اصلاحات هندسی معابر ، احداث معابر و تقاطع های غیر همسطح،هوشمند سازی تقاطع های شهری و توجه ویژه این سازمان بر حمل و نقل عمومی با شعار”حمل و نقل ایمن” از جمله اولویت های این معاونت میباشد  که  در سنوات گذشته نیز تقاطع غیر همسطح  سپاه،پایانه شهید ترابی،کمربندی امیر کبیر و فاز اول تقاطع شهید صیاد شیرازی به بهره برداریرسیده و بهره برداری از پایانه فاز ۱ اندیشه تا اواخر ماه جاری نیز در این لیست دیده میشود.

همچنین  مناقصه پیش رو این سازمان جهت گسترش فضای موجود پایانه شهید ترابی و احداث  آزاد راه تهران-شهریار گامهائی مهم و موثر در خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان میباشد.

افتتاح مسیر خروجی شهرک عباسپور به سمت میدان فجر(فرمانداری) اقدامی موثر در کاهش بار ترافیکی میدان جهاد است  که به درخواست شهروندان و با کار کارشناسی صورت پذیرفته است.

لطفا در خصوص برخی ناهماهنگی ها خصوصا در خصوص نصب تابلوهای حمل با جرثقیل ، توقف ممنوع و محل های توقف ویژه و… توضیح دهید.

در خصوص مکانهای با مجوز حمل جرثقیل بر اساس برخی شاخصها در شورای ترافیک تصمیمات اتخاذ و جهت اجرا به پلیس راهنمائی و رانندگی ابلاغ میگردد.

مواردی بوده است که مغایر با تصمیمات متخذه در شورای ترافیک در حال اجراست که از طریق مکاتبه کتبی با پلیس در میان گذاشته شده و خواستار اجرای مصوبات شورا هستیم.

چه اقداماتی در خصوص فرهنگ سازی برای شهروندان و استفاده از ظرفیتهای مردمی دارید.

طبق هماهنگی های انجام شده از ۱۳ مهر امکان بازدید دانش اموزاناز شهرک ازمایش فراهم گردیده است.همچنین همانگونه که قبلا نیز مواردی همکاری مشترک با انجمن شهریار نگار داشته قطعا این برنامه های مشترک در اینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوان همکاریهای سازنده در راستای خدمت رسانی به شهروندان داشته باشیم.

 

شهری انسان محور و نه ماشین محور!!

این جمله حایز اهمیت حاجیان بود که بسیار نیاز به تامل ، به ویژه توسط سایر مسولین را  دارد. عدم هماهنگی ادارات و سازمانهای متولی امر ترافیک در برخی از موارد مانند افتتاح برخی پروژه ها ویا تعیین تکلیف برخی امور از جمله طرح های تصویبی شورای ترافیک موجب بروز مشکلات فراوانی در حوزه ترافیک گردیده است.

از جمله این موارد میتوان به مناطقی مجاز شهری که تابلو پارک ممنوع همراه با  مجوز حمل با جرثقیل را دارند، اشاره نمود.

در شهریار و خصوصا شهرک اداری تابلوهای پارک ممنوع با علامت حمل با جرثقیل نصب گردیده است که مشکلات فراوانی را برای شهروندان بوجود اورده است.

در این شهرک که تمام ادارات شهریار متمرکز میباشند و زمینهای خالی دولتی فراوانی هم وجود دارد حتی شاهد وجود یک پارکینگ عمومی دولتی هم نیستم.

آنچه میبینیم خیل عظیم مراجعان و و شهروندان به ادارات جهت انجام کارهای روزمره،نبود مکانی در خیابانها برای پارک،نبود پارکینگ عمومی رایگان و دولتی و وجود پارکینگهائی است که برای دقایقی توقف چندین هزارتومان حق توقف میخواهند.

شهروندی را تصور کنید که برای رفع مشکل قبض گاز یا اب خود به این شهرک مراجعه نموده است،که در شرایط ایده ال حداکثر ۵ دقیقه زمان انجام کار وی است.ایشان میبایست یا به پارکینگهای موجود مراجعه و برای ۵ دقیقه مبلغ زیادی پرداخت کند و یا ماشین را کنار خیابان پارک کند و هزینه چند برابری پارکینگ،حمل با جرثقیل ، ترخیص ، جریمه و … را پرداخت نماید.

 

وحید کیوانی امیر-چهارم مهرماه نود و شش

ترافیک شهریار /

Visits: 2