شرح خطبه های نماز جمعه مورخ ۲۷/۵/۹۶ شهریار به امامت حجت الاسلام سالمی/گزارش تصویری

نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛امام جمعه محترم شهرستان شهریار وبا سخنرانی قبل از خطبه های حضرت حجت الاسلام والمسلمین احمدی:ریاست محترم عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان رباطکریم و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید . به گزارش شهریار نگار و به نقل از ستاد […]

نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛امام جمعه محترم شهرستان شهریار

وبا سخنرانی قبل از خطبه های حضرت حجت الاسلام والمسلمین احمدی:ریاست محترم عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان رباطکریم

و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید .

به گزارش شهریار نگار و به نقل از ستاد نماز جمعه شهرستان شهریار :حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سالمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهریار ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: طبق فرموده امام صادق (ع)، وظیفه عبد عبادت خالق است؛ بدین معنی که تنها پرستش و بندگی برای خداوند متعال است و نباید شریکی برای او قائل شد و در این میان تنها باید مسیر الهی را برای حرکت انتخاب کرد.
وی ادامه داد: خداوند نیز در مقابل اعمال و حرکت در مسیر درست، پاداش می‌دهد که البته باید مراقب باشیم که به حکمت خداوند اعتقاد و اعتماد کامل داشته باشیم و وقتی عملی را انجام می‌دهیم به سرعت منتظر نباشیم که خدا پاداش ما را بدهد و به صلاح خداوندی اعتماد داشته باشیم؛ چراکه خداوند می‌داند که چه زمانی ما به پاداش نیاز داریم.
امام جمعه شهریار در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو بیان کرد: مناسبت‌های مختلفی در هفته پیش‌رو داریم که اولین آن «دحو الارض» است که مطلوب است از این فرصت به خوبی بهره ببریم و باید گفت روز دحو الارض روزی عبادی- سیاسی و اجتماعی است.
سالمی تصریح کرد: مناسبت دیگر، کودتای ۲۸مرداد است که توسط آمریکا و انگلیس رخ داد؛ چراکه مصدق به آمریکا اعتماد کرد و تسلط مراکز فرهنگی و اجتماعی در دست مردم و کشور نبود و در اختیار دیگران بود؛ از سوی دیگر در آن زمان مردم نیز در صحنه نبودند.
وی با اشاره به هوشیاری مردم و مسئولان تأکید کرد: دشمنان این را بدانند که دیگر نخواهند توانست که کودتای ۲۸ مردادی را در ایران ایجاد کنند؛ چراکه مردم و مسئولان در ایران اسلامی پای کار هستند و به دشمن لحظه‌ای اعتماد نکرده و نخواهند گذاشت که دشمنان بتوانند در این نظام مقدس نفوذ کنند.
امام جمعه شهریار مناسبت دیگر هفته پیش‌رو را روز جهانی مسجد اعلام کرد و گفت: مسجد پایگاه ویژه‌ای است؛ چراکه از صدر اسلام مهم‌ترین امور جهان اسلام در آن تصمیم‌گیری می‌شد و محلی برای ایستادگی در مقابل دشمنان بود و اگر خوب توجه کنیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی ایران نیز از همین مساجد آغاز شد.
سالمی ادامه داد: امروز مساجد ما باید پرتوان و پرقدرت باشند؛ مسجد محل عزت است و اینکه ما پشتیبان سیاست مسجدیم؛ چراکه سیاست مسجد آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی، حرکت فراجناحی وغیره است.
وی با اشاره به مناسبت روز صنعت دفاعی اظهار داشت: به دشمنان می‌گوییم که خود را در دفاع از میهن اسلامی و باورهایمان هر روز قوی‌تر خواهیم کرد و در زمینه صنعت دفاعی نیز به واسطه جوانان دانشمند و غیورمان به پیشرفت‌های خوبی رسیده و این مسیر را ادامه می‌دهیم.
امام جمعه شهریار در پایان خاطرنشان کرد: هفته دولت را در پیش داریم و امیدواریم که در این روزها که مجلس جلسات رای اعتماد به وزرا را برگزار می‌کند؛ نمایندگان با جدیت به افرادی که قابلیت دارند رأی اعتماد بدهند؛ چراکه مسیر اعتلاء هر وزارتخانه توسط همین وزرا شکل می‌گیرد.

Visits: 24