ستاد بحران غرب استان تهران آماده مقابله با حوادث طبیعی است

شهریارنگار-رئیس شورای اسلامی شهر شهریار گفت: ستاد بحران شهریار آماده مقابله با حوادث طبیعی است.   علی مهدور اظهار کرد: شهرداری شهریار میزبان نهمین جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان شهریار با موضوع پیشگیری و آسیب‌شناسی مناطق آسیب‌خیز و حادثه‌خیز بوده است.. وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگانی از استانداری تهران، فرمانداری شهرستان شهریار، […]

شهریارنگار-رئیس شورای اسلامی شهر شهریار گفت: ستاد بحران شهریار آماده مقابله با حوادث طبیعی است.

 

علی مهدور اظهار کرد: شهرداری شهریار میزبان نهمین جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان شهریار با موضوع پیشگیری و آسیب‌شناسی مناطق آسیب‌خیز و حادثه‌خیز بوده است..

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگانی از استانداری تهران، فرمانداری شهرستان شهریار، شهرداری‌ها، ادارات خدمات‌رسان، هلال‌ احمر و نیروی انتظامی از حوزه شهرستان شهریار در سالن جلسات خدمات شهری شهرداری شهریار برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهریار گفت: با توجه موضوع این جلسه ، مقرر شد که شهرداران مناطق و نواحی با توجه به شناسایی مناطق حادثه‌زا و آسیب‌پذیر و همچنین رفع مشکلات و معضلات در این راستا برنامه‌ریزی‌های عملیاتی را اعلام و اجرا کنند تا در زمان حادثه و بروز بلایای طبیعی مثل سیل و زمین‌لرزه از بروز حوادث پرخطر جلوگیری شود.

مهدور افزود: تشکیل کارگروه‌های کوچک منطقه‌ای با عنوان ستاد بحران فرعی از دیگر خروجی‌های امروز در این جلسه بود که کارگروه‌های فوق زیرمجموعه ستاد بحران شهرستان شهریار در مناطق مختلف هستند که در زمان بروز بلایای طبیعی در مناطق خود با سرعت عمل بیشتری وارد عمل خواهند شد و در ساعات اولیه که به ساعات طلایی در کمک‌رسانی به آسیب دیدگاه است، توانسته باشیم خدماتی مطلوب‌تر و سریع‌تر را ارائه کنیم.

وی در خصوص نقاط حساس و حادثه‌خیز در منطقه شهریار و همچنین برنامه‌های مقررشده برای کنترل و ایمن‌سازی مناطق خطرزا افزود: در منطقه آبراه‌هایی هستند که بر اثر هجمه سیلاب‌ها بسته خواهند شد و پس از جمع شدن آب سیلابی در این نقاط، امکان آسیب‌رسانی به منازل مسکونی را چند برابر می‌کند که با برنامه‌ریزی و دستور کار به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شهریار در شناسایی و رفع آن اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهریار خاطرنشان کرد: آمادگی دستگاه‌های خدماتی شهرستان شهریار در مقابله با حوادث طبیعی ازجمله سیل و زلزله در ستادهای بحران موردبررسی تخصصی‌تر واقع شد که ازجمله این اقدامات به بررسی و مدیریت در زمینه تهیه و توزیع ماشین‌آلات خدمات‌رسان، طبقه‌بندی نیروهای خدماتی و درمانی و کمک‌رسانی در ساعات اولیه و همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه اقدامات لازم‌الاجرای مردمی در زمان وقوع حوادث و … می‌توان اشاره کرد.

 

Visits: 0