خطبه های نماز جمعه شهریار – ۳۱ شهریور / گالری تصاویر

خطبه های نماز جمعه شهریار – ۳۱ شهریور  به امامت حجت الاسلام والمسلمین سالمی/ گالری تصاویر به گزارش شهریار نگار :حجت‌الاسلام والمسلمین سالمی در خطبه‌های نماز  جمعه شهریار ضمن گرامیداشت ماه محرم و هفته دفاع مقدس و دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امتیازات امام حسین (ع) به حدی است که […]

خطبه های نماز جمعه شهریار – ۳۱ شهریور  به امامت حجت الاسلام والمسلمین سالمی/ گالری تصاویر

به گزارش شهریار نگار :حجت‌الاسلام والمسلمین سالمی در خطبه‌های نماز  جمعه شهریار ضمن گرامیداشت ماه محرم و هفته دفاع مقدس و دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امتیازات امام حسین (ع) به حدی است که در کلام نگنجد.امام حسین(ع) به طور عملی نشان داد، که مطیع خداوند است، قیام امام حسین(ع) سبب ادامه حیات اسلام شد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌ها این است که همه امامان بعد از ایشان از نسل این بزرگوار هستند، امتیاز دوم اینکه تداوم حیات اسلام به واسطه قیام این بزرگوار است و دیگر اینکه شعله‌های محبت او در دل مومنان قرار دارد و به واقع مومنی نداریم که گرمای عشق به امام حسین(ع) در دلش وجود نداشته باشد و امروز نه تنها در دل مومنان بلکه در دل تمام آزادمردان عشق به امام حسین (ع) موج می‌زند.
امام جمعه شهریار با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام حسین(ع) تصریح کرد: شفا در تربت و اینکه دعا زیر بقعه این بزرگوار اجابت می‌شود از دیگر ویژگی‌های این امام بزرگور است و از دیگر امتیازات این امام همام عشقی است که عموم مردم به وی دارند و در مسیر تعالیم و مکتب این بزرگوار قدم برمی‌دارند.

امام جمعه شهریار با تاکید بر سامان دهی ایستگاه های صلواتی گفت: دشمنان سعی دارند، از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ما بهره برداری می کنند و لذا باید ایستگاه های صلواتی سامان دهی شده باشد.
وی خطاب به هیئات مذهبی گفت: مجالس عزاداری همراه با منبر و وعظ و خطابه باشد، مداحان بزرگوار پامنبری بخوانند، باید سنت های عزاداری ها حفظ شود، بزرگان و مراجع ما بر عزاداری های سنتی و سینه زنی ها تاکید دارند، ساز و آواز را کنار بگذارید، این ها به جای عشق به امام حسین(ع) مردم آزاری است.
سالمی بر برپایی نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و گفت: روحانی هیات به وقت نماز جلو بایستد و نماز برپا دارند، حسین(ع) شهید نماز و امر به معروف و نهی از منکر است، ابتدا نماز حسینی است و بعد عزای حسینی، ابتدا شعور حسینی است و سپس شور حسینی است، باید دقت کنیم که محرم و صفر تمرین بصیرت است.
وی سپس به آغاز هفته دفاع مقدس و نیز آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: دشمن در ابتدای انقلاب احساس کرد که ما ضعیف شدیم و به همین جهت جنگ را بر ما تحمیل کرد، دشمن هرگاه در ماه سستی و ضعف ببیند، بر ما حمله خواهد کرد، نباید سستی به خرج دهیم،مسلمانان نباید خود را دست کم بگیرند، قرآن ما دستور داده است، که خود را دست کم نگیریم.
امام جمعه شهریار گفت: در زمینه نظامی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و اقتصادی نباید خود را دست کم بگیریم، آقا فرمودند، ما مخالف رابطه با امریکا نیستیم، اما رابطه به این معنا نیست، که ما پای سالم خود را کنار گذاشته و از عصای بیگانه استفاده کنیم، کارخانجات را تعطیل کنیم و کارگران ما بیکار شوند و آن وقت از کالاهای خارجی استفاده کنیم.
وی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها بر بد عهدی امریکایی ها تاکید کردند، گفت: باید مقابله به مثل کنیم، اگر نقض عهد کردند، ما هم باید نقض برجام و عهد کنیم.
سالمی به مطالب سخیف و بی ادبانه ترامپ اشاره کرد و گفت: سخنان ترامپ سبب شرم ساری سیاستمداران امریکا شد، مطالب سخیف علیه کشور ما مطرح کرد، اما رییس جمهور ما موضع خوبی گرفت و مطرح کرد، که رییس جمهور امریکا باید از ملت ما عذرخواهی کند.
خطیب امروز جمعه شهریار سخنان ترامپ را به دلیل عصبانیت از شکست های امریکا در داخل کشور دانست و گفت: ملت ایران تا وقتی حسین(ع) ، اباالفضل العباس(ع) و مقام شامخ پیامبر(ص) را دارد، تسلیم نخواهد شد، متاسفانه در داخل کشور، برخی افراد ناپخته نه تنها مدافعین حرم را حمایت نکردند، که گفتند برای پول می روند، این اوج بی بصیرتی است، اما ملت ایران به خوبی سپاس گذار مدافعان حرم و رزمندگان غیور هستند.
وی سپس به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: چهار گروه مسئولین، والدین، معلمان و خود دانش آموزان در کسب علم و معرفت نقش دارند، والدین باید بدانند که معلمان و مسئولان مدارس به کمک آن ها برای علم آموزی فرزندان نیاز دارند، مسئولین و معلمان نیز بدانند، که جمله جمله آن ها برای بچه ها نسل ساز و سرنوشت ساز است، باید بدانند که فرزندان در دست آن ها امانت هستند.
سالمی به ثبت نام ۱۳۶ هزار دانش آموز در شهریار، گفت: پیش بینی می شود که این تعداد در سال جاری به ۱۴۳ هزار نفر برسد، این تعداد در بین شهرستان های کشور که مراکز استان نیستند، بی سابقه است.

سالمی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه بیان کرد: بالاترین رمز پیروزی ممالک اسلامی وجود و برکت محرم و صفر و وجود عزیز امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو گفت: مناسبت‌های متعددی در این هفته داریم که امروز روز اول از هفته دفاع مقدس و فردا آغاز سال تحصیلی جدید است که همه اینها با با ماه محرم تقارن پیدا کرده است.
امام جمعه شهریار با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به ایران عنوان کرد: جنگ تحمیلی به واسطه ضعفی بود که دشمن در ما می‌دید و می‌خواستند به ما ضربه بزنند؛ در حالی که ملت با تمام وجود در مقابل دشمنان ایستاد و مقاومت کرد.
سالمی با بیان اینکه هرگاه دشمن در افراد جامعه ضعف ببیند به او یورش می‌برد بیان کرد: باید در همه حال استقامت و ایستادگی داشته باشیم تا دشمنان جرأت و فکر یورش به کشور را نداشته باشند و اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم به این دلیل بود که ضعف‌های خود را پوشاندیم و جوانان در این مسیر از خودگذشتگی‌های بسیاری داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزه‌های مکتب عاشورا گفت: امام حسین(ع) لحظه‌ای ضعف در خود نشان نداد و پرقدرت در مقابل دشمنان ایستاد و این را همه ما باید در رأس امور قرار دهیم و با استعانت از حق تعالی لحظه‌ای در اقتصاد، حوزه نظامی، فرهنگی و اجتماعی از خود ضعف نشان ندهیم.
امام جمعه شهریار اظهار داشت: رابطه با دیگر کشورها طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید با رعایت داشته‌ها، عدم دست‌درازی در مقابل دیگر کشورها و همچنین عدم ضعف باشد و باید در برابر سخنان سخیف رئیس‌جمهور امریکا که موجب خجالت بسیاری از سیاستمداران شد سیلی محکمی زد که رئیس‌جمهور نیز در سخنانش عنوان کرد که امریکا باید از ملت ایران عذرخواهی کند.
سالمی به نامه رئیس‌جمهور سوریه به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برخی در داخل سخنان ناروایی به مدافعان حرم داشتند که باید به آنها گفت که اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید در مرزهای ایران با داعش روبه‌رو می‌شدیم.
این مسئول با اشاره به مناسبت آزادسازی و شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه تأکید کرد: باید یاد و خاطره همه شهدا را گرامی بداریم و همچنین با توجه به بازگشایی مدارس لازم است مسئولان، والدین، معلمان و خود دانش‌آموزان به خوبی در مسیر تربیت و آموزش قرار گرفته و با همیاری هم کشور را به سمت پیشرفت سوق دهیم.
امام جمعه شهریار ضمن اشاره به بیش از ۱۴۰هزار دانش‌آموز در شهریار تصریح کرد: آموزش و پرورش تربیت‌کننده آینده‌سازان این مرزو بوم است و باید به خوبی این مجموعه با همراهی عموم مردم و مسئولان در مسیر درست حرکت کنند.
سالمی با اشاره به ضرورت شعور حسینی در کنار شور حسینی و افزایش بصیرت در عزاداری‌ها خاطرنشان کرد: ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی با همراهی مردم در حال پیگیری است و شایسته است که مجالس اهل بیت (ع) در شهرستان با حضور خطابه و واعظ باشد، سینه‌زنی‌ها جزء اصلی برنامه‌های هیئت‌ها باشد و نماز را در اول وقت بخوانید.

اظهارات سخیفانه ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ایران خشم مردم، مسئولان و نیز نخبگان کشورمان را دربرداشت؛ البته همچون تمام صحنه‌ها این بار نیز چنین اظهاراتی بی‌پاسخ نماند و مردم غیور و ولایت‌مدار کشورمان بعد از اقامه نماز جمعه با حضور باشکوه خود مراتب اعتراض خود را به چنین سخنانی نشان دادند.
در همین راستا نیز مردم شهید پرور وولایتمدار شهرستان شهریار نیز پس از اقامه نماز جمعه همزمان با مردم سراسر کشور فریاد نفرت خود را از نظام سلطه بلند کردند، و با حضور در تظاهرات ضدآمریکایی، پاسخ دندان‌شکن و کوبنده‌ای را به اظهارات گستاخانه ترامپ دادند.

طلبه جوان شهریاری علی ایرانپور در حاشیه این راهپیمایی گفت: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند، اسلام با غربت اولیه‌ای شروع شد اما بعد از۶ مدتی کوتاهی به یک قدرت می‌رسد و دوباره به یک غربت ثانویه برمی‌گردد، اما امروز قدرت ثانویه اسلام را شاهد هستیم، که با همه هجمه‌ها اسلام همچنان این دین مبین در رأس قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما در مقابل ظلم و استکبار می‌ایستیم و هرجای این دنیا و منطقه که ظالمی باشد، ما در مقابل او می‌ایستیم و تا زمانی که ظلمی پا برجا است انقلاب اسلامی همچنان پرقدرت در مقابل آن مقتدرانه می‌ایستد و این همه ایستادگی و اقتدار را از مکتب عاشورا و تعالیم دینی آموخته‌ایم.

در پایان این تظاهرات بیانیه مشترکی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران آماده شده بود، قرائت شد که تکبیر تظاهرکنندگان مورد تایید بر آن بود؛ در این بیانیه آمده است: در حالی ماه محرم را آغاز می‌کنیم که سخنان سخیف، ابلهانه و قلدرمآبانه رئیس‌جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر خوی حیوانی و عدم پایبندی دولت آمریکا به اصول عقلانی را پدیدار ساخت، ملت ایران در حالی هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارد که دولت آمریکا به عنوان مقصر اصلی و پشتیبان رژیم‌ بعث عراق در جنگ تحمیلی، نه تنها از نظام اسلامی و ملت شریف ایران عذرخواهی نکرده که همچنان با مواضع غیراصولی خود، خوی استکباری نظام سلطه را ادامه می‌دهد.
در ادامه ضمن محکوم کردن سخنان رئیس‌جمهور امریکا در این بیانیه بر این نکته تأکید شد که همان‌طورکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ نظام اسلامی با دنیا تعامل داشته و الزامات حضور در نظام بین‌الملل را می‌پذیرد؛ اما هیچگاه به بیگانه چشم ندوخته و پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نخواهد کرد و مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید به این نکته باور داشته باشند که تنها راه‌حل مشکلات کشور به دست خود مردم و اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی است و باید این موضوع به یک گفتمان قطعی میان مردم و مسئولان تبدیل شود.
همچنین در این بیانیه این موضوع مورد اشاره قرار گرفت که اظهارات سخیف رئیس‌جمهور امریکا نشان‌دهنده ضعف، شکست و عصبانیت ترامپ است و از دولتمردان نظام اسلامی انتظار می‌رود با منطق عزتمندانه، مقتدرانه و تفکر انقلابی و اصولی در تصمیم‌گیری‌ها، زمینه گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراهم کنند.
امروز داعش و متحدان استکبار جهانی در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و سایر نقاط به آخر خط رسیده‌اند و گروه‌های تکفیری منزوی شده‌اند و به امید الهی به‌زودی شاهد شکست فضاحت‌بار دست‌نشانده‌های امریکا و اسراییل در منطقه خواهیم بود.
امروز ادبیات گانگِستری، زشت، سخیف و ابلهانه ترامپ، باعث خجالت و شرم نخبگان امریکایی شده است؛ مردم غیرتمند ایران اسلامی، ضمن افتخار به عملکرد انقلابی خود در مبارزه با نظام سلطه، امریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران دانسته و هیچگاه شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل از ادبیات سیاسی ایران حذف نخواهد شد.
از آنجایی که احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم حماسه کربلای حسینی است، امروز بزرگ‌ترین منکر، حاکمیت نظام سلطه است؛ خون مظلومان و مسلمانان در برابر دیدگان مستکبران بر زمین ریخته می‌شود و جنایات دولت و ارتش میانمار بر علیه مسلمانان بی‌دفاع این کشور همچنان ادامه می‌یابد و کماکان شاهد سکوت مرگبار مجامع جهانی و بی‌تفاوتی آنان هستیم؛ ما بار دیگر جنایات امریکایی- اسرائیلی علیه مسلمانان میانمار را محکوم می‌کنیم.
در پایان این بیانیه آمده است که ما پیرو عاشورا و مکتب کربلاییم، ما درس عزت و آزادگی را از مولایمان حسین بن علی(ع) آموختیم؛ ما به امامی اقتدا کردیم که به یزیدیان فرمود؛ اگر دین ندارید و از قیامت نمی‌ترسید، لااقل در دنیای خود آزادمرد باشید؛ بدون تردید ارتکاب هرگونه اشتباه و غلطی از سوی دشمنان، با پاسخ قاطع، سخت و کوبنده ملت ایران مواجه خواهد شد؛ ما در برابر این تهدیدات و سخنان نابخردانه ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌های زمانه، شعار مولایمان را تکرار می‌کنیم که هیهات من الذله.

Visits: 29