جمع آوری متکدیان شهریار در دستور کار شهرداری

به گزارش شهریار نگار و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهریار جمع آوری متکدیان شهریار  که در دستور کار نهادهای مختلف قرار دارد از آن زمان تا کنون به دلیل مشکلات قانونی ،تعدادی از این افراد جمع آوری و پس از مدت کوتاهی مجدداً در خیابان ها رویت می شدند. شهرداری شهریار در راستای […]

به گزارش شهریار نگار و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهریار جمع آوری متکدیان شهریار  که در دستور کار نهادهای مختلف قرار دارد از آن زمان تا کنون به دلیل مشکلات قانونی ،تعدادی از این افراد جمع آوری و پس از مدت کوتاهی مجدداً در خیابان ها رویت می شدند.
شهرداری شهریار در راستای جمع آوری متکدیان شهریار از سطح شهر و با همت و تلاش ستاد ساماندهی شهرستان از مورخ ۹۶/۴/۲۵ شروع به کار نمود و همچنان نیز این مهم ادامه دارد.
لازم به ذکر است ،فرمانداری شهرستان شهریار ،دادگستری ،فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ،پرسنل حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شهریار ،معاونت خدمات شهر و امور مناطق شهرداری شهریار ،اداره بهزیستی ، شبکه بهداشت و درمان ،کمیته امداد شهرستان و طلیعه سبز رهایی و دیگر ارگان های شهرستان همکاری مستمر و فعال در اجرای طرح تا کنون داشته اند .امید است با عنایت خداوند منان دست در دست هم ریشه کن این معضل خانمانسوز شهرمان باشیم .
البته باید به این نکته توجه کرد که جمع آوری متکدیان راه درمان این معضل و مشکل نیست و در واقع تنها مسکنی است بر این درد که بر پیکره شهریار وارد گردیده است.برای حل این مشکل ابتدا میبایست زیر ساختهای فرهنگی و اجتماعی این موضوع مرتفع گردد.تا زمانی که فرق متکدی و نیازمند مشخص نباشد،تا زمانی که مردم از دسترنج خود به متکدیان سهم پرداخت میکنند و تا زمانی که فرهنگ برخورد با این پدیده شوم اجاعی وجود ندارد  این مشکل پا برجا خواهد بود و اجرای چنین طرح هائی فقط التیامی موقت بر این زخم دردناک بر پیکره جامعه باقی خواهد بود.
به نظر بهتر است شهرداری وو سایر متولیان این امر ابتدا از طریق فرهنگ سازی و توسعه فرهنگی به دنبال مبارزه با این پدیده باشند و سپس با اجرای طرح هائی اینچنینی فضا را برای فعالیت این متکدیان نا امن نمایند.
ساماندهی متکدیان شهریار

 

Visits: 27