برگی از تاریخ شهریار/یک سنت مذهبی ماندگار در شهریار

برگی از تاریخ شهریار “یک سنت مذهبی ماندگار در شهرستان شهریار” همزمان با آغاز جدی نهضت انقلاب اسلامی و  مصادف شدن این نهضت با نهضت امام حسین (ع)، بنابه فرمایش حضرت امام (ره) ، مردم با شرکت گسترده ی خود در راهپیمایی عظیم تاسوعا و عاشورا، در قالب دسته های عزاداری، مبارزه جدی خود را […]

برگی از تاریخ شهریار

“یک سنت مذهبی ماندگار در شهرستان شهریار”

همزمان با آغاز جدی نهضت انقلاب اسلامی و  مصادف شدن این نهضت با نهضت امام حسین (ع)، بنابه فرمایش حضرت امام (ره) ، مردم با شرکت گسترده ی خود در راهپیمایی عظیم تاسوعا و عاشورا، در قالب دسته های عزاداری، مبارزه جدی خود را با حکومت خودکامه پهلوی جدی تر نشان دادند .

ازآن سال سنت حسنه ای در شهرستان شهریار پایه گذاری شد و آن حرکت دسته های عزاداری سینه زن ها و زنجیرزن ها درقالب هیات های عزاداری ازتمام روستاها به مرکز شهرشهریار در روز تاسوعا بود. که این سنت حسنه هرسال با قدرت، عظمت و شکوه بیشتری روز تاسوعا در شهریار به مرحله ی اجرا در می آید .

امروزه درثبت میراث ماندگار استان ها ، شهرستان ها ،  این سنت ماندگار و تاثیرگذار معنوی و مذهبی می تواند به عنوان یک میراث مذهبی با قدمتی حدود یک نیم قرن به نام شهریار درروز تاسوعا ثبت ودرتاریخ پر افتخار این شهرستان ومردم متدین و دین دار و عاشق اهل بیت عصمت و ولایت  ثبت و ضبط گردد و به کشور و به تبع آن به جهانیان خصوصا جهان اسلام معرفی گردد.

بر مسئولین شهرستان شهریار خصوصا سازمان تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و سایر نهادها و سازمان های مرتبط در شهرستان لازم است این سنت مذهبی ماندگاررا با تلاش و برنامه ریزی و پیگیری های خود به نام این شهرستان و مردم متدین و ولایتمدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت و ارادتمندان و  دوستداران آقا امام حسین (ع) ثبت و به نام شهرستان شهریار به کشور وجهانیان معرفی کنند.

تاریخ شهریار

احمد فرجی

Visits: 40