اختصاص ۲ میلیارد دلاری از اعتبارات فاینانس جهشی در توسعه مترو است

به گزارش روابط عمومی شهریارنگار و به نقل از پایگاه خبری ایسنا : محمد محمودی شاه نشین یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اختصاص دو میلیارد دلاری از اعتبارات فاینانس با توجه به شرایطی که در سال های قبل وجود داشت،می‌تواند جهشی در توسعه مترو باشد. محمد محمود شاه نشین در خصوص […]

به گزارش روابط عمومی شهریارنگار و به نقل از پایگاه خبری ایسنا :

محمد محمودی شاه نشین

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اختصاص دو میلیارد دلاری از اعتبارات فاینانس

با توجه به شرایطی که در سال های قبل وجود داشت،می‌تواند جهشی در توسعه مترو باشد.

محمد محمود شاه نشین در خصوص اختصاص دو میلیارد دلار از اعتبارات فاینانس در بودجه ۹۷ به مترو، گفت:

طبیعی است که هر چه قدر سرمایه‌گذاری در خطوط جدید و به خصوص قطار حومه تهران شود،

بسیاری از مشکلات ما در حمل و نقل حل خواهد شد. با توجه به اینکه فاینانسورها دارای شروطی هستند

و در درجه اول باید اعتباری داده شود تا تضمینی برای بازگشت باشد، خوشبختانه دولت در بودجه پیش بینی و مجلس مصوب کرد تا دولت تضمین بازپرداخت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: از طرف دیگر هر طرحی که به سرمایه گذاری برسد دولت ۱۵ درصد آن را تامین می‌کند. این امر می‌تواند یک جهش در توسعه مترو باشد. در سال گذشته به واسطه اینکه دولت توان تامین سرمایه گذاری در گام اول نداشت و در تضمین بازپرداخت نیز بانک به مشکلاتی برمی‌خوردند و قانون مدونی وجود نداشت، فاینانسورها به نتیجه نمی‌رسید و به ندرت می‌توانستند از سرمایه گذاری‌ها خارجی استفاده کنند. با رفع این دو مانع مترو وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد. ان شاءالله در سال آینده خطوط دیگری که در طرح است و ایستگاه‌های جدید بتواند به نتیجه برسد.

نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: بخش عمده‌ای که در تهران در وزارتخانه‌ها و در دستگاه‌های اداری کار می‌کنند، ساکن شهرهای حومه تهران نظیر شهر قدس، شهریار و ملارد و سایر شهر های اطراف هستند. دور تا دور تهران مناطق مسکونی بوده است که به شهر تبدیل شده است. قطار حومه می‌تواند نقش خوبی را در اتصال این شهرها به تهران و متصل شدن به حلقه مترو تهران داشته باشد.

Visits: 24