آئین معارفه احسان درخشان نسب شهردار شهریار در سالن همایش فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

  آئین معارفه احسان درخشان نسب شهردار شهریار در سالن همایش فرهنگسرای الغدیر برگزار شد   شهردار شهریار با اشاره به ظرفیتها و نقاط قوت و ضعف شهرداری به تبیین برنامه های اتی شهرداری در حوزه های مختلف پراخت و گفت: اینجانب در شرایطی توسط منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار شهریار […]

 

آئین معارفه احسان درخشان نسب شهردار شهریار در سالن همایش فرهنگسرای الغدیر برگزار شد

 

شهردار شهریار با اشاره به ظرفیتها و نقاط قوت و ضعف شهرداری به تبیین برنامه های اتی شهرداری در حوزه های مختلف پراخت و گفت:

اینجانب در شرایطی توسط منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار شهریار انتخاب شده ام که  به دلایل مختلف این انتخاب وامانت ، مسولیت بنده را چندین برابر سنگین تر می کند.

بنده افتخار خدمت در شهر ودیاری را دارم که درآن متولد شده ودر آن رشد کرده ام و با این مردم شریف سالها زندگی کرده ام .

۱۵ سال در واحدهای مختلف شهرداری مشغول خدمت بوده  ام و در طول این مدت با بررسی ومطالعه برنقاط قوت وضعف حوزه شهری ،ساختار اداری ، مالی واجرایی  و ظرفیت ها وکمبودهای شهری تسلط یافته ام.

یقیناً با یک برنامه ریزی مدون واصولی وبا همکاری ومشارکت شهروندان ، صاحب نظران شهری ، شورای محترم شهر و همه دستگاههای استانی و شهرستانی و همکاران شهرداری شهریار می توان گام های ترقی و توسعه را بلندتر وبا قدرت تر برداشت.

شهر شهریار با وسعت ۸۳۰۰ هکتار و با جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر یکی از شهرهای مهم وپرتراکم کشوراست که نزدیکی به کلان شهرهای تهران وکرج و وجود محور های مواصلاتی  مهم ، شرایط ویژه اقتصادی ، اجتماعی و جغرافیای را پدیدآوره است که سرریز جمعیت تهران و مهاجرت  را نیز باید به این شرایط افزود.

 

 

 

 

 

 

اولویت های شهرداری در حوزه های مختلف بشرح ذیل برنامه ریزی گردیده است

در حوزه فرهنگی اجتماعی :

تقویت مشارکت مردمی و بهره گیری از نظرات شهروندان  ، صاحب نظران ونخبگان  شهری در اداره شهر، حمایت از تشکل های مردم نهاد، باز آفرینی شهری و توجه به حاشیه نشینی ،حرکت در مسیراحکام برنامه ششم توسعه و افزایش رفاه و آسایش شهروندان از جمله الویت های است که شهرداری در حوزه فرهنگی واجتماعی به آن خواهد پرداخت.

حوزه شهرسازی :

تهیه وتدوین طرح جامع در خصوص بافت های فرسوده و ناکارمد شهری،

تامین سرانه های عمومی،برخوردبا ساخت وسازهای غیرمجاز  وتوسعه پارک ها وفضای سبز از جمله الویت ها در حوزه شهرسازی است.

حوزه عمرانی :

پیشنهاد بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر  برای سال ۹۷ که ازاین میزان ۸۰ درصد در حوزه عمرانی هزینه خواهد شد.تکمیل طرح های نیمه کاره از جمله تقاطعات غیر همسطح شهید صیاد شیرازی ، سه راهی شادچای که قبل از عید امسال افتتاح و بهره برداری خواهد گردید .

جذب سرمایه گذاری ،اجری طرحهای زیربنایی  با الویت پروژه های انسان محور و تقویت سیستم نظارت وکنترل بر کیفیت پروژه ها  از جمله برنامه های اساسی مدیریت شهری است.

حوزه حمل ونقل :

احداث پایانه های درون شهری وبرون شهری ،تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی  وایجاد وگسترش خطوط پیاده محور وپیگیری طرح مطالعاتی قطار شهری در سال ۹۷ نیز مورد توجه شهرداری است.

در پایان امیدوارم با همکاری ومشارکت همه شهروندان و دستگاهای مختلف استانی و شهرستانی دست در دست هم از کمبودها وکاستی های شهری بکاهیم وبا شتاب بیشتر به سمت عمران وآبادانی شهری حرکت کنیم.

 

Visits: 26