پرسش از ما پاسخ از نماینده شهریار

پرسش از ما پاسخ از نماینده شهریار : حضور انجمن شهریارنگار در دفتر نمانده منتخب مردم شهریار ، مهندس محمودی جهت پرسش از ایشان و مطالبه ی خواسته های شهروندان در ابتدای جلسه سید محمد خامسی مدیر انجمن شهریار نگار توضیحاتی در خصوص فعالیتهای انجمن،اهداف و چشم انداز انجمن جهت اطلاع نماینده شهریار ارائه نمود. […]

پرسش از ما پاسخ از نماینده شهریار :

حضور انجمن شهریارنگار در دفتر نمانده منتخب مردم شهریار ، مهندس محمودی جهت پرسش از ایشان و مطالبه ی خواسته های شهروندان

در ابتدای جلسه سید محمد خامسی مدیر انجمن شهریار نگار توضیحاتی در خصوص فعالیتهای انجمن،اهداف و چشم انداز انجمن جهت اطلاع نماینده شهریار ارائه نمود.
وی هدف از برگزاری این جلسه را دیدار تعدادی از اعضای انجمن شهریار نگار به نمایندگی از بیش از ۳۰ هزار عضو خانواده بزرگ شهریار نگار با نماینده شهرستان و منتخب مردم عنوان نمود و گفت : از انجاییکه رسالت اصلی انجمن پیگیری مطالبات شهروندان و نظارت بر منتخبین شهروندان میباشد بر آن شدیم خدمت شما رسیده و مطالبات شهرروندان را پیگیری و برخی سوالات را مطرح نمائیم.

در ادامه اعضای انجمن شهریار نگار به نمایندگی از شهروندان سوالاتی را از نماینده شهریار در  مجلس پرسیدند :

*جناب آقای محمودی به عنوان نماینده شهروندان و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها چه توضیحی در خصوص رد و تایید صلاحیتهای دقیقه ۹۰ خصوصا در شهرستان شهریار دارید؟آیا شایعاتی که مبنی بر دخالت مستقیم شما در این رد و تایید صلاحیتها در فضای مجازی منتشر شده است را تایید میکنید؟
دلیل تاخیر طولانی مدت در تایید صحت انتخابات شهریار و فردوسیه آنهم بدون کوچکترین تغییر چه بوده است؟اگر قرار بود هیچ تغییری در نتایج شاهد نباشیم پس چرا اینقدر شاهد تاخیر در تایید صحت انتخابات در ان حوزه ها بودیم؟
همچنین با توجه به اینکه عملا نقش نظارتی هیئت اجرائی در انتخابات که به واسطه قانون مشخص شده است توسط هیئت نظارت وتو شده آیا بهتر نیست به عنوان قانون گذار تمهیدی اتخاذ کنید که نقش هیئتها اجرائی به عنوان معتمدین محلی تنها برگزاری انتخابات باشد و در تایید و رد صلاحیتها و تایید نتایج دخالتی نداشته باشند؟(با توجه به نادیده گرفتن عمده نظرات هیئت اجرائی توسط هیئت نظارت)

مهندس محمودی با اشاره به مدت زمان ۱۴ ماهه حضور در مجلس ضمن گلایه از انجمن شهریار نگار به دلیل حضور با تاخیر در دیدار با نماینده منتخب گفت : حضور تشکلهای مردمی به عنوان مشاور میتواند نقش بسزائی در حل بسیاری از مسائل داشته باشد که متاسفانه در این ۱۴ ماه از مشاوره این انجمن مردم نهاد بی بهرره بوده ایم و امدواریم در اینده بتوانیم بیشتر از ظرفیتهای این انجمن بهرمند گردیم.
مهندس محمودی نماینده شهریار ضمن توضیح روند برگزاری انتخابات گفت:امسال برای اولین بارشاهد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در کشور بودیم که این مهم علی رغم برخی مخالفتها و مقاومتها صورت گرفت.با وجودی که اجرای این طرح بسیار سخت و پر مشقت بود اما با تاکید و تلاش اجرائی شد که حاصل خوبی هم داشت .
امسال بنای ما بر این بود که رقابت روز انتخابات و پای صندوق باشد و نه قبل از اجرای انتخابات(رد صلاحیت).برای مثال در دور چهارم صلاحیت بنده ابتدا رد شد که پس از بررسی مجدد پی به اشتباهشان برده و تایید صلاحیت گردیدم و رای هم آوردم و عضو شورا هم شدم.
دلیل این امر هم اعمال نفوذ رقیب بنده بود و نه عدم صلاحیت اینجانب چرا که برخی با حدس اینکه قصد نامزدی در انتخابات مجلس را دارم سعی در تخریب بنده داشتند.
در انتخابات مجلس هم یک دوره به دلیل عدم احراز صلاحیت از رقابت باز ماندم و اینها همه به دلیل اعمال نفوذ و سلیقه شخصی برخی بوده است.
پس تصمیم گرفتیم در این انتخابات ملاک انتخاب مردم پای صندوقهای رای باشد و مردم هرکس را خواستند انتخاب کنند.اصلا در قانون اساسی ملاک رای مردم ذکر شده است و بنیان نظا بر مردم سالاری دینی استوار است.
این دوره ما حداقل رد شدگان را در کشور داشتیم (کمتر از ۱ درصد) و این نه تنها بد نیست که خیلی هم خوب است.ما نگذاشتیم حق کسی به واسطه رد صلاحت به نا حق پایمال شود.
درشهر شهریار ۳ نفر به استناد بند ه رد صلاحیت شده بودند(اشتهاربه فسق و فجر) جالب است اینها از ۲۲ امام جماعت،سه امام جمعه و یکی از علمای قم مکتوبه داشتند که ما ایشان را به عنوان فردی مومن و متدین و دارای صلاحیت تایید مینمائیم.ایامیتوان این فرد را رد صلاحیت کرد؟
ضمن اینکه کدام مصداق بوده است که هیئت اجرائی شخصی را ردکرده و بعد تایید شود؟هیئت اجرائی هرکس را رد کرد بر رد او تاکید شد مگر انکه قویا خلاف ان ثابت شد.اینکه میگوئید هیئت اجرائی نقشی نداشته صحیح نیست.(شهریار نگار -البته حد اقل در شهرستان شهریار مواردی بود که پس از رد توسط هیئت اجرائی توسط هیئت نظارت تایید حاصل شد و یا پس از رد توسط هیئت نظارت شهرستان توسط هیئت استان و کشور نتایج تغییر نمود)
اینکه چرا دیر اعلام شد نیز دلیلش گزارشات واصله بوده است.ما برای تمام صندوقها از وزارت اطلاعات،ائمه جمعه و… استعلام کردیم و خواستیم نظراتشان را اعلام نمایند تا به عنوان معتمد اعمال کنیم.در شهریار ۲ صندوق و ۵ صندوق در اندیشه به پیشنهاد هیئت اجرائی ابطال گردید و اینها از دلایل تاخیر در اعلام نتایج بوده است.در هر صورت از نظرمن این انتخابات از بهترین انتخابات برگزارشده در سطح کشور بوده است.
من به عنوان نماینده این شهرستان افتخار میکنم که توانستم به عنوان رئیس هیئت نظرت کشور انتخاب شوم آنهم تنها در اولین حضورم در مجلس با رای دو سوم نمایندگان.

خامسی با اشاره به ویژگیهای دموکراسی و لزوم پاسخگوئی مسئولین و منتخبین مردم به خواستهای شهروندان از رویکرد تعاملی نماینده و روحیه پاسخگوئ ایشان تقدیرو تشکر نمود و گفت :
این رویه و رویکرد نشان میدهد مردم در نظام جمهوری اسلامی که دموکراسی در آن حاکم است انتخاب خوبی داشته اند و فردی پاسخگو و دارای حس مسئولیت پذیری در قبال خواست جامعه رابه نمایندگی خود انتخاب نموده اند.امیدواریم این روحیه و رویکرد پاسخگوئی و احترام به خواست شهروندان در سایر مسئولان نیز تقویت شود تا شاهد بالندگی و توسعه جامعه مدنی در کشور باشیم.
مدیر انجمن شهریار نگار با اشاره ویژگیهای انجمنهای مردم نهاد به عنوان تشکلهای غیر انتفاعی،غیر سیاسی و غیر دولتی گفت : برخی مطالبات شهروندان رنگ و بوی سیاسی دارد و انجمن فارغ از هرگونه گراش سیاسی و تنها با هدف پیگیری مطالبات ان بخش از جامعه پیگیر مطالبات انها خواهد بود.

در ادامه یکی از اعضای انجمن با اشاره به حضور نام مهندس محمودی نماینده شهریار در لیست امید و تاثیر این لیست بر انتخاب ایشان توسط مردم پرسید :

تا چه میزان از رای خودرا متعلق به این لیست میدانید و جهت اجرای خط مشی های این جریان سیاسی که شمارا حمایت نموده است چه اقداماتی انجام داده اید؟

مهندس محمودی با اشاره به تاریخچه انتخابات عنوان نمود در دور اول انتخابات هیچ حمایتی از اینجانب نشد و حتی دولت از نامزد رقیب اینجانب حمایت نمود.
اما با این حال پیگیریهای بنده در خصوص امور اشتغال و اقتصاد و تولید مبتنی بر سیاستهای تدبیر و امید بوده است.
در دور دوم علی رغم تلاشهای برخی دوستان جهت جلوگیری از ورود نام بنده در لیست امید اما این اتفاق افتاد هرچند هیچگونه حمایت مالی و تشکیلاتی از بنده انجام نشد و فقط در روز های انتهائی جناب اقای عارف در راه بازگشت از همدان نیمه شب به شهرستان قدس امد که البته انهم بیشتر به واسطه ارتباط شخصی بنده با ایشان بود.بخشی از ایده های من ایده های امید بوده.اینکه به دنبال ایده های جدید باشیم و از تکنولوژی وز دنیا استفاده کنیم و انحصار طلبی رو کنار گذاشته و فضا را برای فعالیت سیاسی و اتماعی باز کنیم از جمله تفکرات بنده بوده است.
قطعا حضور در این لیست تاثیر داشته و من نمیگویم بی تاثیر بوده و کمال تشکر را هم دارم اما به طور کلی در این شهرستان مردم رای سیاسی نمیدهند و ارا بیشتر بر مبنای شخص است.اما اینکه من برای حزب خاصی چکار کرده ام ؟من از ابتدا هم تعهدی در قبال این جریان سیاسی نداشته ام.من یک بسیجی زمان جبهه و جنگ هستم و درست نیست مملکت را رها کنم و به مسائل حزبی بپردازیم.من نماینده همه مردم هستم نه قشر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خاصی.من دولت را حمایت کردم و در دور جدید هم قطعا حمایت خواهم کرد.

در ادامه یکی از اعضای انجمن با توجه به جمعیت بیش از ۲ میلیونی سه شهرستان و موقعیت استراتژیاین شهرستانها ایا اقدامی در راستای ارتقای ساختار اداری شهرستان شهریار به عنوان مرکز شهرستانهای غرب استان تهارن صورت گرفته و اقدامی برای افزایش سهمیه نمایندگان این سه شهرستان صورت پذیرفته است؟

محمودی نماینده شهریار در پاسخ به این سوالات گفت: از روز اول کاری ، خواهان استقرار اداره کل استان تهران در غرب شهرستان بوده است که موفق شدند که اداره اب و فاضلاب،منطقه برق غرب استان تهران  و اداره کل دارایی ، فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ، اداره کل اطلاعات غرب استان تهران، امور آب جنوب غرب تهران ،همچنین بنیاد مسکن،منابع طبیعی ، محیط زیست و…نیز اداراتی هستند که نقش مدیریت غرب را بر عهده دارند. و در شهریار مستقر شده اند  و به دنبال این موضوع هستند که شهریار را به عنوان استان معرفی کنند.
ایشان بیان داشتند در خصوص نمایندگان از همان روز اول اعتقادم بر ان بود که با توجه به اینکه از دپو تا انتهای منطقه یعنی شهرستان ملارد که بیش از یک ساعت و نیم فاصله دارد یک نماینده نمیتواند به امور رسیدگی کند و باید تعداد نمایندگان افزایش یابد که به امضاء تعدادی از نمایندگان رسید و در کمسیون شورا ، کلیات ان تصویب شده که حداقل یک نماینده به شهرستان اضافه شود و در مرکز پژوهش های مجلس ،وزارت کشور ،شورای نگهبان روی این موضوع کار میشود و در مرحله بعد باید وارد سهم شود که درخواستم برای شهرستان شهریار سه نماینده بوده که دو نماینده حضورشان قطعی است و در تلاش جذب یکی دیگر از نمایندگان هستیم.

پس از پایان صحبت های نماینده ، اقای خامسی درخواستی را در مورد روزنامه و خبرگزاری و پایگاه خبری مطرح کردند و بیان داشت که طبق قانون باید سه ماه بعد از شروع کار ،وزیر ارشاد رسیدگی کند و مثبت و منفی بودن آن قضیه را مطرح کنند اما با گذشت ۱۰ ماه از درخواست ما هیچ اقدامی انجام نگرفته است  که نه تنها موجب عدم رعایت قانون گردیده اسن باعث گردیده تعداد فراوانی رسانه پشت صف اخذ مجوز معطل بمانند که این خلاف اصل فضای اطلاع رسانی ازاد و جامعه مدنی است و خواستار رسیدگی به این موضوع از طریق نمایندگان مجلس شد.

در ادامه اقای محمودی به سؤالات یکی از اعضا انجمن در رابطه با مسئله ترافیک شهرستان شهریار و درمورد راه ورودی به شهریار(دپو) و…. چه اقدامی انجام شده و چه موقعی احداث میگردد؟
سوال دیگری که مطرح شد براین اساس بود که باغات شهریار و کشاورزان ضررهای زیادی متحمل شده اند و محصولات باغی انها امسال روی درختان باقی ماند و در بازار موجود نبود و در مورد مکانیزه شدن باغات شهریارهم سؤالاتی پرسیده شد.

اقای محمودی پاسخ این سوالات را به این صورت مطرح کردند که بحث پل ورودی به شهریار را سال قبل به اقای قالیباف مطرح کردند و ۲ جلسه هم با معاون عمرانی ایشان گذاشته شد و ۳ قول از انها گرفته شده که در رابطه با بحث ترافیک مطرح شد.
یکی بحث BRT(بی آر تی) در مسیر جاده مخصوص تقاطع شهریار _اندیشه و انتهای ازادگان تا میدان انقلاب است که با احداث این دو خط پایانه بی آرتی بخش عمده ترافیک را حل میکند.
برای بحث مترو شهرستان هم بودجه ای تعیین شده است که از میدان راه اهن تا شهر قدس،شهریار،اندیشه و ملارد ادامه میابد که در حال حاضر مطالعات و مکان یابی ان انجام شده و شروع عملیات اجرایی از ابتدای سال اینده خواهد بود که ۷ میلیارد برای مطالعات و مکان یابی ان تعیین شده است.
بحث دپو و راست گرد کمر بندی اندیشه هم به زودی شروع میشود و با شهردار تهران در این رابطه هم به توافق رسیده ایم .
در رابطه با محصولات باغی هم باید مشکل ما از جهت صنایع تبدیل ،سرد خانه و همچنین میدان تره بار اصل مشخص شود.
در پایان اعضای انجمن شهریارنگار از مهندس محمودی نماینده شهریار تشکر ویزه ای داشتند که با صبر و حوصله به سوالات ،پاسخ دادند و پذیرای انجمن بودند.

Visits: 151