مشکلات خیابان ولیعصر ، نبض تپنده ی این شهر

گفتگوی اختصاصی شهریارنگار اینبار با کسبه خیابان ولیعصر   کسبه ی خیابان ولیعصر از مشکلاتشان میگویند: خیابان ولیعصر شهریار را می‌توان نبض تپنده مرکز این شهر بزرگ دانست. خیابانی که نقشی پررنگ‌تر از یک گذرگاه ساده برای مردم شهر دارد و مرکز تجاری، مسکونی و به‌نوعی شریان زندگی شهریار است. خبرنگار شهریارنگار گفتگویی با کسبه […]

گفتگوی اختصاصی شهریارنگار اینبار با کسبه خیابان ولیعصر

 

کسبه ی خیابان ولیعصر از مشکلاتشان میگویند:

خیابان ولیعصر شهریار را می‌توان نبض تپنده مرکز این شهر بزرگ دانست. خیابانی که نقشی پررنگ‌تر از یک گذرگاه ساده برای مردم شهر دارد و مرکز تجاری، مسکونی و به‌نوعی شریان زندگی شهریار است. خبرنگار شهریارنگار گفتگویی با کسبه محترم خیابان ولیعصر داشت و از مشکلات این عزیزان جویا شد. آنچه می‌خوانید گزارشی از این گفتگوست:

یکی از مغازه‌دارها به عدم وجود روشنایی در ابتدای چهارراه امام، ضلع جنوبی، اشاره کرد و گفت به‌محض تاریکی هوا پیاده‌رو کاملاً تاریک می‌شود و اگر چراغ مغازه‌ها خاموش باشد هیچ نوری وجود ندارد. این امر تردد و امنیت را برای شهروندان به‌ویژه بانوان تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ایشان همچنین به عدم وجود تیربرق در محدوده سعیدآباد تا خادم‌آباد اشاره کرد و گفت ما برای خرید کالا از این مسیر تردد می‌کنیم و معمولاً آخرشب برمی‌گردیم. تاریکی آن منطقه تصادفات و خطرات بسیاری را برای کاسبانی که از بازار برمی‌گردند و مردم عادی شهر ایجاد نموده است.

کسبه دیگری از وجود بوی نامطبوع در جوی کنار خیابان ولیعصر به‌ویژه در تابستان گلایه کرد. اتصالی سیم‌های برق بین درختان که به‌محض بارندگی و طوفان تشدید می‌شود از دیگر مشکلاتی بود که یکی دیگر از مغازه‌داران به آن اشاره کرد.

یکی دیگر از کسبه از تردد بالای وسایل نقلیه در این خیابان گلایه کرد و گفت این خیابان کم‌عرض است و حالا با ایجاد لاین مخصوص تاکسی‌ها، مشکلات بیشتر هم شده و ما هرروز شاهد دعوای اتومبیل‌های شخصی و رانندگان تاکسی هستیم که در مسیر هم قرار می‌گیرند. وی افزود باغچه‌ها نیز کم عرض شده و رشد درختان به سنگفرش پیاده‌رو آسیب زده، وی رسیدگی به درختان ولیعصر را از اولویت‌ها دانست و گفت این خیابان بدون این درخت‌ها فرقی با کویر نخواهد داشت. وی همچنین افزود تعداد موشهای خیابان به نسبت گذشته کمتر شده و از عوامل شهرداری تشکر کرد. وجود متکدیان غیرایرانی در خیابان از دیگر مواردی بود که به ایشان به آن اشاره کردبه گفته ایشان متکدیان غیرایرانی مزاحمت‌های بسیاری برای اهالی کسب، مشتریان و خانم‌ها ایجاد می‌کنند و حتی از آسیب رساندن به جلوه‌های شهری خیابان نیز ابایی ندارند.

 

آسفالت نامناسب در حاشیه خیابان در کنار پیاده‌رو مشکل دیگری بود که یکی از کسبه به آن اشاره کرد و گفت بارها افراد مختلف را دیدیم که این چاله‌ها را نمی‌بینند و زمین می‌خورند. به‌خصوص خانم‌ها و افراد مسن.

تراکت‌هایی که به درخت‌ها می‌چسبانند و موجب نازیبایی فضای شهری و آسیب به درختان می‌شود از دیگر مسائلی بود که کسبه خواستار رسیدگی به آن شدند.

یکی دیگر از کسبه محترم نیز از عدم امنیت در آخر شب گلایه کرد و گفت ما گاهی مجبوریم تا ساعت‌های آخر شب در مغازه باشیم اما مواردی بوده که به کسبه حمله شده برای زورگیری و دزدی از دخل و تهدید و ارعاب اما کسی نبوده به داد آنها برسد. وی افزایش تمهیدات امنیتی در ساعات پایانی شب را ضروری دانست.

کسبه دیگری از سد معبرهای همکاران خود گلایه کرد و گفت این مساله هم چهره‌ی پیاده‌رو را نازیبا می‌کند هم تردد را مشکل می‌کند. افزایش تعداد دادزن‌ها و آلودگی صوتی و مزاحمت‌هایی که گاها برای خانم‌ها ایجاد می‌کنند نیز از موارد دیگری بود که به آن اشاره شد.

 

Visits: 107