فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران/ قرارگاه مبارزه با سرقت فعال‌تر از قبل فعالیت می‌کند

ردار محسن خانچرلی اظهار داشت: بر اساس تدابیر ابلاغی از سوی فرمانده ناجا و با تشکیل جلسات قرارگاه مبارزه با سرقت در فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در سنوات گذشته، کاهش سرقت به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم پلیس غرب استان تهران در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم در حیطه احساس ناامنی، قرارگاه مبارزه با سرقت فعال‌تر از قبل به اجرای مأموریت می‌پردازد و با دخیل شدن مشارکت سایر سازمان‌ها در این امر، پیگیری جدی‌تری در امر مبارزه با سرقت صورت گرفت.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در غرب استان تهران فعال‌تر از قبل به اجرای مأموریت می‌پردازد.

به گزارش شهریار نگار: سردار محسن خانچرلی اظهار داشت: بر اساس تدابیر ابلاغی از سوی فرمانده ناجا و با تشکیل جلسات قرارگاه مبارزه با سرقت در فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در سنوات گذشته، کاهش سرقت به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم پلیس غرب استان تهران در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم در حیطه احساس ناامنی، قرارگاه مبارزه با سرقت فعال‌تر از قبل به اجرای مأموریت می‌پردازد و با دخیل شدن مشارکت سایر سازمان‌ها در این امر، پیگیری جدی‌تری در امر مبارزه با سرقت صورت گرفت.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: با مهار رشد فزاینده سرقت در سنوات گذشته، اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، به‌کارگیری توان سایر پلیس‌های تخصصی و یگان‌های انتظامی و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی برون‌سازمانی و مسؤولان قضایی شهرستان‌های غرب استان تهران موفق به کنترل سرقت و در نهایت کاهش آن شدیم.
خانچرلی بیان داشت: در این راستا، با تشکیل شعبات ویژه مبارزه با سرقت در مراکز قضایی، روند رسیدگی به پرونده‌های سرقت سرعت گرفت و با اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، پاکسازی نقاط آلوده، کنترل وسایط نقلیه، جمع‌آوری معتادان ولگرد سابقه‌دار، مالخران اموال مسروقه و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی و اتحادیه‌ها به‌ویژه اتحادیه اصناف، وقوع سرقت روند کاهشی پیدا کرد.
وی افزود: بخش اعظمی از توفیقات و موفقیت‌های پلیس در کشف سرقت‌ها و دستگیری سارقان مرهون همکاری اطلاعاتی مردم و شهروندان است و قطعاً بدون همکاری مردم و معتمدان محلی، پلیس به موفقیتی نمی‌رسد.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به تمهیدات پلیس برای کاهش سرقت گفت: اجرای طرح‌های ویژه پیشگیری از سرقت، جمع‌آوری معتادان ولگرد، پاکسازی نقاط آلوده، کنترل مجرمان سابقه‌دار، پوشش انتظامی و ترافیکی مراکز تجاری و خیابان‌های منتهی به آن از دیگر اقدامات مهم پلیس برای آسایش و آرامش شهروندان خواهد بود که مرحله به مرحله به اجرا گذاشته می‌شود.
خانچرلی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت منزل، از نگهداری وجوه و طلا و جواهرات در منزل خودداری کنند و در صورت امکان، اموال و اشیای گران‌بهای خود را به صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند تا ضمن پیشگیری از سرقت اموال، تا حدود بسیار زیادی انگیزه‌های سارقان حرفه‌ای منازل در سرقت منزل کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی سرقت‌های منطقه انتظامی غرب استان تهران، سرقت‌های خودرو و قطعات آن است، گفت: تجهیز خودروها به قفل فرمان، قفل پدال، سوییچ مخفی می‌تواند در کاهش سرقت‌ها نقش مهمی ایفا کند و استفاده از پارکینگ‌های منازل و عمومی می‌تواند در کاهش سرقت خودرو و قطعات آن مؤثر باشد.

Visits: 8