فرماندار شهرستان شهریار : سلب عضویت اعضای متخلف شوراهای شهرها در دستور کار است

مصاحبه اختصاصی شهریار نگار با مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار   فرماندار شهرستان شهریار : پرونده تعدادی از اعضای متخلف شوراها در حال بررسی است که در صورت اثبات تخلفات مالی آنها با نظر هیئت حل تخلفات برای سلب عضویت آنها اقدام خواهد شد اصلاح طلب هستید یا اصولگرا؟ من یک اصلاح طلب هستم. البته […]

مصاحبه اختصاصی شهریار نگار با مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار

 

فرماندار شهرستان شهریار : پرونده تعدادی از اعضای متخلف شوراها در حال بررسی است که در صورت اثبات تخلفات مالی آنها با نظر هیئت حل تخلفات برای سلب عضویت آنها اقدام خواهد شد

اصلاح طلب هستید یا اصولگرا؟

من یک اصلاح طلب هستم. البته با توجه به اینکه رعایت اعتدال در تمام امور لازم است در حوزه سیاست نیز معتدل هستم و در واقع باید گفت یک اصلاح طلب معتدل هستم.

مردم به دولت آقای روحانی رای دادند و انتظار برخی اصلاحات خصوصا در حوزه فضای اجتماعی و توسعه سیاسی را مطالبه میکنند.به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان چه سیاستهای برای پاسخ به این مطالبات شهروندان دارید؟

دولت در ایام انتخابات  وعده هایی به مردم داده است که میبایست به آنها عمل کند. درست است که برخی از وعده تحت شعاع شرایط خاص داخلی و منطقه ای قرار گرفته و تاکنون عملی نشده است اما آنچه مهم است اگر بخواهیم در خصوص صحبت های دکتر روحانی و تحقق وعده های داده شده عمل کنیم میبایست توجهمان بیشتر به  تولید و تولید کنندگان باشد و باید از کارآفرینان و افرادی که میتوانند اشتغال ایجاد کنند حمایت شود لذا احترام به سرمایه گذار، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال در راس تمام کارهای اینجانب قرار دارد.

البته به توسعه سیاسی نیز علاقمندم تا قدم های خوبی برداشته شود و مردم روشن شوند چه اتفاقاتی در کشور در حال رخ دادن است و سیاستهای دولت تدبیر و امید چه چیزی است .

ارتباطات جهانی و تعامل با دنیا از اولویتهای دولت تدبیر و امید است و این یک موضوع واقعی برای دولت است که با دنیا در تعامل باشد .تعاملی که به نفع مردم ایران و به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد ملاک کار دولت تدبیر امید و رئیس جمهور محترم میباشد.

گاهاً خورده گرفته میشود که کمتر وارد مسائل سیاسی میشوم که باید بگویم به اعتقاد من اگر مسائل معیشتی و اقتصادی در جامعه حل شود به صورت خودکار بسیاری از مشکلات و مسائل سیاسی مرتفع خواهد شد لذا عمده برنامه ریزی و تلاش اینجانب در حوزه مسائل اقتصادی و تولید است.

در انتخابات دور گذشته شوراهای شهر وروستا شاهد بروز برخی تخلفات از سوی کاندیداها و شهروندان بودیم.به عنوان فرماندار یا این وجود برخی تخلفات را قبول دارید و اگر جواب مثبت است چه برنامه ای برای تغییر رفتار شهروندان و کاندیداها و مقابله با فساد انتخاباتی دارید؟

باید قبول کرد تخلفاتی در انتخابات صورت پذیرفته است به نحوی که در شهرستان شهریار به استثنای درصد کمی از کاندیداهای شورا مابقی مبالغ گزافی هزینه کرده تا به کرسی شورا برسند و این در حالی است که میزان درآمد قانونی اعضای شوراهای شهر مشخص بوده و در مقابل هزینه های انجام شده برای کسب صندلی شورا بسیار ناچیز است .

اتفاقات نامیمونی در انتخابات شوراها رخ داده است که البته به زعم اینجانب برخی مشکلات و خلا های قانونی موجب بروز این مسائل گردیده است.

اگر انتخاب شهرداران توسط شورا صورت نپذیرد و شهرداران از نظر اقتصادی و انتصاب وابسته به شوراها نباشند بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر تنها راه رفع این مشکلات برخورد قهری و جدی با اعضای متخلف شوراها است و باید با  آن دسته اعضای متخلف شوراها به صورت جدی و قاطع برخورد شده و از عضویت در شورا سلب  شوند.

در این مدت از حضورم تعدادی پرونده افراد متخلف شوراها بررسی شده و مدارک لازم جمع اوری گردیده و پرونده ها به مبادی قانونی ارسال گردیده است تا پیگیری لازم انجام شده و نتیجه را به ما اعلام کنند و قطعاً در صورت اعلام نتیجه موارد به صورت جدی در هیئت تخلفات شهرستان و استان پیگیری شده و افراد متخلف قطعاً سلب عضویت خواهند شد .

در خصوص تغییر روسای ادارات ورزش و جوانان و صنعت و معدن توضیح بدید.

در تغییر رئیس اداره ورزش و جوانان من به عنوان فرماندار نقش خود را ایفاء کردم و با توجه به مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه ورزش نیاز به تغییر احساس میشد که از بین تمام گزینه های مطرح به نظر اینجانب اقای صیفوری بهترین گزینه بود و مقرر شد ایشان به عنوان سرپرست انجام وظیفه کند تا در زمان مقرر حکم قطعی ایشان تایید شود.

در خصوص اداره صنعت معدن و تجارت نیز قبل از آمدن من مقدمات جابجائی در این اداره فراهم شده بود و حتی معاون سیاسی استانداری نیز به دلیل مسائل موجود بر رفتن ایشان تأکید داشتند منتها با توجه به اینکه ایام نوروزدر پیش بود تشخیص دادم این جابجایی پس از نوروز صورت پذیرد.

اما در هر حال با توجه به اینکه رئیس قبلی مجری سیاستهای فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان نبود صلاح بر این بود که ایشان از این شهرستان بروند و گزینه جایگزین ایشان نیز اقای مصلحی بوده که من از قبل با ایشان کار کرده و و ایشان فردی متدین، سلامت و اهل کار است که به نظر من میتواند منشا اقدامات موثری در شهرستان باشد.

رابطه شما به فرماندار سابق و نماینده چگونه است؟

رابطه من با دکتر ناجی رابطه بسیار خوب و دوستانه ای است و ایشان از دوستان خوب و نزدیک بنده هستند.

سابقه شناخت من و مهندس محمودی به بیش از ۲۰ سال قبل بر میگردد  و ارتباط دوستانه و نزدیکی بین ما حاکم است.

فرماندار شهرستان شهریار /

فرماندار شهرستان شهریار

Visits: 34