شهریار نیازمند جذب سرمایه‌ گذار است …

 سرمایه‌ گذار فرصتی مهّم برای رشد عمرانی شهریار است   عضو شورای اسلامی شهریار گفت:‌ اگر امروز برخی شهرداری‌ها همچنان سرپا هستند به دلیل موضوع تراکم فروشی، شهرفروشی و کمیسیون ماده ۱۰۰ است که منبع تأمین هزینه‌ها شده‌اند.   منصور شهبازیان با اشاره به کاهش درآمدهای جاری شهرداری‌ها اظهار داشت: شهرداری‌ها چاره‌ای جز ایجاد منبع […]

 سرمایه‌ گذار فرصتی مهّم برای رشد عمرانی شهریار است

 

عضو شورای اسلامی شهریار گفت:‌ اگر امروز برخی شهرداری‌ها همچنان سرپا هستند به دلیل موضوع تراکم فروشی، شهرفروشی و کمیسیون ماده ۱۰۰ است که منبع تأمین هزینه‌ها شده‌اند.

 

منصور شهبازیان با اشاره به کاهش درآمدهای جاری شهرداری‌ها اظهار داشت: شهرداری‌ها چاره‌ای جز ایجاد منبع درآمد مستمر و پایدار ندارد.

ارزش افزوده که چندین ماه است در حال تزریق به مجموعه شهرداری‌هاست تنها قادر به تأمین هزینه‌های جاری است.

بنابراین اگر شهرداری بخواهد کارهای عمرانی و به ویژه زیربنایی را به سرانجام برساند لازم است به فکر ایجاد درآمد پایدار باشد.

 

وی افزود: اگر منابع جدید برای شهرداری‌ها فراهم نشود شاهد وجود برخی انحرافات در شهرداری‌ها یعنی همان فروش تراکم و شهرفروشی خواهیم بود.

که سبب تغییر چهره زیبا شهر می‌شود.

 

این عضو شورای شهریار تصریح کرد:‌ تا به‌امروز متأسفانه هیچ منبع درخوری در حوزه ایجاد درآمد پایدار نداشته‌ایم و اگر امروز موضوع جوازها نباشد.

باید در شهرداری را بست؛ به‌عبارت دیگر اگر امروز برخی شهرداری‌ها همچنان سرپا هستند به‌دلیل موضوع تراکم فروشی، شهرفروشی و کمیسیون ماده ۱۰۰ است

که منبع تأمین هزینه‌ها شده است.

 

شهبازیان در ادامه با اشاره به امکانات و توانمندی‌های توسعه‌ای شهرستان شهریار عنوان کرد:

شهریار به‌ واسطه وجود جمعیت مناسب و همچنین یکی از کریدورهای ارتباطی مهّم در غرب استان تهران و نزدیکی به دو فرودگاه بزرگ کشور از جمله مناطقی است که می‌تواند بازگشت سرمایه خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند، برهمین اساس به دنبال این هستیم که از طریق پروژه‌های مشارکتی توان درآمدهای پایدار شهریار را افزایش دهیم.

 

وی گفت: سرمایه‌گذار مثل آهو است و اگر فضا را به خوبی برایش فراهم نشود از محلی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند می‌رود.

بنابراین اگر بخواهیم سرمایه‌ گذار را در منطقه نگه داریم و یا به اینجا بیاوریم لازم است که زیرساخت‌های آن را نیز فراهم کرده و در کنار این زیرساخت‌ها گزینه‌هایی داشته باشیم که این افراد را به آوردن سرمایه به شهریار ترغیب کند.

 

عضو شورای شهریار اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در گذشته انجام شد و همچنان در حال پیگیری است پروژه‌های مشارکتی جانمایی شده‌اند .

لازم است به سرعت به سرمنزل مقصود برسند، از طرفی هم در سطح شهرستان فضای خوبی برای ورود سرمایه‌ گذار شکل گرفته است که امیدواریم به خوبی به ثمر بنشیند.

 

شهبازیان خاطرنشان کرد: با ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه‌گذار به‌طور حتم هر شهردار برای اقدامات موردنیاز خود دیگر نیازی به فروش تراکم و شهرفروشی ندارند.

به ویژه در این برهه از زمان که در موقعیت خاص اقتصادی قرار داریم و جابجایی که در شهرداری‌ها صورت گرفته باید تمام انرژی خود را به دور از هر اختلالی خرج بهبود هرچه بیشتر شرایط کرد؛ چرا که ما نیز به عنوان دستان توانمند مدیریت شهری در کنار او هستیم تا هر چه بیشتر خدمات برای مردم فراهم شود.

Visits: 1