جام جهانی – تب فوتبال و تاملی در مدارس فوتبال شهریار

جام جهانی – تب فوتبال و تاملی در مدارس فوتبال شهریار عزیز طلوعی فوتبال، این معمای قرن محبوب ترین ورزش و سرگرمی جهان ابعاد وسیعی را داراست. سیاست، اجتماع،شغل،پول، قدرت و محبوبیت همراه با گریه ها و خنده ها و هیجانهای باور نکردنی همه و همه برخی از ابعاد گسترده و سیطره نفوذ جادوی توپ […]


جام جهانی – تب فوتبال و تاملی در مدارس فوتبال شهریار

عزیز طلوعی

فوتبال، این معمای قرن محبوب ترین ورزش و سرگرمی جهان ابعاد وسیعی را داراست. سیاست، اجتماع،شغل،پول، قدرت و محبوبیت همراه با گریه ها و خنده ها و هیجانهای باور نکردنی همه و همه برخی از ابعاد گسترده و سیطره نفوذ جادوی توپ گرد و چمن سبز است .

بزرگترین نمایش این ورزش جهانی یعنی جام جهانی روسیه نزدیک است و عده ای مشتاقانه در انتظار آغاز جدال تیم های ملی و نمایش شکوه و عظمت ملت ها در آینه فوتبال اند. تبی فراگیر و بسیار شورانگیر و پرهیجان که بیش از ۹۰ درصد مردم جهان آن را از جعبه جادویی تماشا خواهند کرد.
در این میان این تب به لایه های مختلف جامعه گسترده شده است و مدارس فوتبال کشور نیز از این فرصت استفاده کرده و اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی می کنند. هرچه کودکان و جوانان بیشتر به سمت ورزش و رقابت سالم روی بیاورند به همان نسبت از نرخ بزهکاری و اعتیاد کاسته خواهد شد.
اما در این میان مثل سایر بخش های جامعه عده ای سود جو با سو استفاده از علایق و آرزوهای نوجوانان که همانا حضور در سطح بالای فوتبال است تبلیغات دروغین وسیعی راه می اندازند و با به کارگیری اسامی بزرگ فوتبال شروع به جذب بازیکن و شهریه های متفاوتی به بهانه انتقال و …از اولیا دریافت می کنند.
تبعات این عمل صرفا زیان مالی نیست بلکه بازی با احساسات نوجوانان و سرخوردگی اغلب آنها و ایجاد بی اعتمادی و ..‌عواقبی است که دامن علاقمندان و از جمله خانواده های نا آگاه را می گیرد.
اولیا و خانواده ها باید بدانند که برای یک کودک ۶ یا ۸ سال آنچه نیاز آموزشی اولیه و ضروری است یادگیری و کسب مهارتهای اولیه فوتبال است که باید توسط مربیان حرفه ای و با دانش و استعداد یاب، آموزش داده شود. مربیان این گروه های سنی باید علاوه بر آموزش مهارت های اولیه با نکات روانشناسی مربوط به کودکان نیز آشنا باشند. اصولا این مهارت ها باید در قالب بازیهای کودکانه ویژه و با برنامه ویژه ای در دسترس کودکان قرار گیرد و در اغلب موارد این اصول آموزشی را بازیکنان لیگ برتر هم نمی دانند مگر اینکه کلاس های مربیگری مربوطه را گذرانده باشند.

توصیه می شود والدین عزیز در انتخاب مدرسه فوتبال دقت کافی داشته باشند و گول تبلیغات رنگارنگ و بازی با اسامی بزرگ را که در بنر های تبلیغاتی پر رنگ و در محل تمرین نایاب اند نخورند و صرفا در مدارس دارای مجوز از هیئت های فوتبال که مربیان دوره دیده ای دارند اقدام به ثبت نام نمایند.

مدارس فوتبال شهریار

Visits: 6