تلاش میکنیم جایگاه شهرستان شهریار را به عنوان مرکز شهرستانهای غرب استان تهران تثبیت کنیم

مصاحبه اختصاصی شهریار نگار با مهندس محمودی نماینده مردم شریف شهرستان شهریار قدس و ملارد وظایف حوزه بومی بومی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چهارچوب مشخص و محدوده تعیین شده در قانون است.از جمله این وظایف ایفای نقش در امور اجرائی و انتصابات مقامات دولتی میباشد که اخیرا بحث دخالت شما در […]

مصاحبه اختصاصی شهریار نگار با مهندس محمودی نماینده مردم شریف شهرستان شهریار قدس و ملارد

شهرستان شهریار

وظایف حوزه بومی بومی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چهارچوب مشخص و محدوده تعیین شده در قانون است.از جمله این وظایف ایفای نقش در امور اجرائی و انتصابات مقامات دولتی میباشد که اخیرا بحث دخالت شما در تغییرات فرمانداران و یکی از شهرداریهای شهریار زمزمه میشود در این خصوص توضیح دهید.

یکی از مهمترن وظایف نماینده نظارت بر عملکرد عوامل دولت است و عرف هم بر این است وقتی دولت تصمیم به تغییر عوامل خود میکند با نمایندگان مردم مشورت مینماید.
نماینده مرم صدای گویای همه شهروندان است و دولت در خصوص عملکرد عوامل اجرائی، رضایت شهروندان از ایشان و ارزیابی عمومی از عملکرد کارگزاران دولتی نظر نماینده را به عنوان برایند نظرات مردم معمولا لحاظ مینماید.
در خصوص دکتر ناجی نیز نظر شخصی بنده این است که ایشان نسبت به فرمانداران گذشته عملکرد بهتری داشته است.از نقاط قوت عملکرد ایشان درایت ویژه، تنش کمتر و عملکرد مثبت وی میباشد که ایشان را از دیگر فرمانداران متمایز نموده است.
پس از تغییر استاندار زمزمه هایی مبنی بر تغییر تمام فرمانداران استان تهران مطرح شد که بنده به عنوان نماینده مردم و از زبان مردم به استاندار گفتم اگر در این جابجائی ها نظر بر ارتقاء جایگاه ایشان باشد که منشا خدمات بیشتر باشد بنده هم موافقم اما اگر قرار است در جایگاه مشابه و شهری دیگر فرماندار شود من مخالفم و بهتر است ایشان همینجا باقی بمانند.
اما پس از جابجائیها در سطح استانداران و انتصاب دکتر چاوشی به سمت استاندار سمنان، دکتر ناجی کتبا برای تصدی پست معاونت سیاسی استانداری سمنان به وزارت کشور معرفی شده است، اما انچه مسلم است ایشان تا خودشان مایل نباشند با توجه به توانمندی و جایگاه ایشان ، از استان تهران و از شهرستان شهریار منتقل نمیشوند و در همین سمت باقی خواهند ماند.
اما درصورتی که خواست ایشان بر ارتقا و فعالیت در جایگاه معاون استاندار باشد روی جایگزین ایشان حساسیت خواهیم داشت و تلاش میکنم فرد جایگزین فردی کارآمد و مناسب باشد و از حداقلهای یک فرماندار مناسب از جمله تجربه، شناخت از منطقه، ارتباطات موثر و سازنده سلامت نفس و سلامت مالی و… برخوردار باشد.
نهایتا اینکه شایعاتی که در مورد دخالت اینجانب در عزل نصب مقامات اجرائی مطرح میشود کذب بوده و من دخالتی در این امور ندارم.
اما در خصوص یکی از فرمانداران حوزه انتخابیه با توجه به اینکه عملکرد وی، عملکرد مناسبی نبوده و انتظارات شهروندان را برآورده نکرده است به جد دنبال جابجائی و جایگزین فرد مناسبی به جای وی میباشم البته این به این معنی نیست که دنبال فرد خاصی باشم بلکه مهم این است فرد توانمندی جایگزین وی گردد.
محمودی در پاسخ به سوال خبرنگار شهریار نگار مبنی بر نام نفر جایگزین و مطرح شدن نام اقای مهندس طاهری فرماندار کنونی فیروزکوه گفت با توجه به شریط موجود و زمزمه های مطرح به نظر میرسد حضور ایشان از سایر گزینه ها محتمل تر باشد.

مهندس محمودی در پاسخ به سوال خبر نگار شهریار نگار در خصوص حواشی پیرامون انتخاب شهردار شهریار و کارشکنی های صورت گرفته در ای زمینه گفت:

انتخاب شهردار با اعضای شورای شهر است و به هیچ عنوان تا جایی که این انتخاب در چهارچوب قانونی و معمول خود پیش برود در انتخاب شهردار دخالت نکرده و نخواهم کرد
اما در شهر شهریار مشاهده کردیم حق فردی بومی و دارای سالهای تجربه که با اکثریت آرای شورا به عنوان شهردار معرفی شده با کارشکنی عده ای ناحق شده است.
وزارت کشور یا باید این حکم را تایید میکرد و یا بری عدم صدور حکم دلایل قابل قبول اعلام میکرد اما مشاهده کردیم عده ای با جو سازی و واسطه گری دارند حق قانونی شورای شهر را ناحق میکنند و چون احساس شد ظلمی دارد صورت میپذیرد دو جلسه فوری با وزیر کشور برگزار و از ایشان خواستم بررسی حکم به فردی منصف، سلامت و کاردان سپرده شود تا حقی نا حق نشود و پس از بررسی مشخص گردید بخشی از گزارشها کذب محض بوده و بخش دیگر از گزارشها نیز مانع از صدور حکم نمیباشد لذا حکم ایشان توسط وزیر امضا شد.
قطعا بنده به عنوان نماینده مردم که وظیفه نظارت بر عملکرد سیستم اجرائی را بر عهده دارم مشکلات موجود در سیستم را که بخشی از آن از استانداری آغاز و ادامه یافته و موجب این تضییع حق گردیده است پیگیری خواهم نمود و این حق برای شهردار شهریار وجود دارد تا به صورت قانونی و قضائی پیگیر کارشکنی ها و گزارشهای کذب مطرح شده باشد.

در خصوص افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه شهریار،قدس و ملارد توضیح دهید.

تعداد سه نماینده به صورت مشترک برای سه شهرستان در کارگروه تخصصی که شامل نمایندگان وزارت اطلاعات، مرکز پژوهشهای اسلامی، وزارت کشور، واحدی از شورای نگهبان و… است به تصویب رسیده است و پس از تصویب در این کمیته موضوع در کمیسیون مطرح شده است و با کلیات آن نیز موافقت شده است و در انتظار طررح در صحن علنی مجلس میباشد که احتمالا در اسفند ماه و یا در اردیبهشت ماه در صحن علنی مطرح خواهد شد.
با توجه به اینکه هر سه شهرستان به علاوه رباط کریم و بهارستان سابقا در حوزه شهریار قرار داشته اند و هم اکنون نیز قدس و ملارد به واسطه پیشینه تاریخی و موقعیت جغرافیائی و تمرکز ثقلی به عنوان شهریار بزرگ و به مرکزیت شهریار شناخته میشوند(مرکزیت شهریار به شهرستانهای همجوار بر کسی پوشیده نیست) به نظر میرسد سه نماینده مشترک برای سه شهرستان به جای یک نماینده برای هر شهرستان منطقی تر بوده و علاوه بر ایجاد هم افزائی موجب بهبود کارکردها و انتخاب افراد قوی تر در منطقه گردد.
تمام تلاشمان این است مرکزیت شهریار را که از قدیم به عنوان مرکز غرب استان تهران مطرح بوده است حفظ و تقویت کنیم و در این راستا علاوه بر استقرار ادارات کل از جمله اداره کل اطلاعات و اداره کل امور مالیاتی و فرماندهی انتظامی غرب و…که تا کنون صورت پذیرفته است رایزنی های لازم جهت استقرار اداره کل آب و فاضلاب شهرها و شهرکهای غرب استان تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای غرب استان تهران ودانشگاه آزاد مرکز غرب استان تهران در شهریار نیز صورت پذیرفته و مقدمات اجرای اینها در جریان است.
در پایان نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد پل ورودی شهر قدس ،پل شادچای و پل صیاد شیرازی را مهمترین پروژه هائی معرفی کرد که در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.
مهندس محمودی با اشاره به وعده های انتخاباتی خود گفت : من قول داده بودم نماینده ای باشم که نام شهریار را در تمام کشور مطرح کنم که با توجه به ریاست هیئت نظارت بر انتخابات و امضای احکام مربوطه نام این حوزه انتخابیه در سراسر کشور حتی روستاهای دور افتاده نیز مطرح گردید.همچنین قول داده بودم سهمیه این حوزه انتخابیه را در مجلس افزایش دهم که با توجه به اقدامات صورت گرفته به احتمال فراوان این اتفاق رخ داده خواهد داد و به احتمال فراوان این حوزه انتخابیه سه نماینده در مجلس خواهد داشت.
وی با اشاره به وعده های انتخاباتی وی که تا کنون به نتیجه نرسیده است گفت : پل ورودی شهریار از محور دپو و پروژه قطار شهری شهریار از جمله پروژه هائی است که زمان زیادی برای اجرای آنها صرف شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است اما تلاش بر این است که این پروژه ها نیز در اینده ای نزدیک وارد فاز اجرائی شده و عملیات عمرانی آنها آغاز گردد.

 

Visits: 60