فرماندار شهریار:آمدن و رفتن افراد به عنوان فرماندار امری طبیعی است

دکتر ناجی در پاسخ به شایعات : آمدن و رفتن افراد به عنوان فرماندار امری طبیعی است.     اخیرا شایعاتی مبنی بر جابجائی شما دهان به دهان میشود، نظرتون رو در این باره میفرمائید؟ همه باید بپذیریم که آمدن و رفتن افراد به عنوان فرماندار امری طبیعی است، به ویژه که در دوره های […]

دکتر ناجی در پاسخ به شایعات :

آمدن و رفتن افراد به عنوان فرماندار امری طبیعی است.

 

 

اخیرا شایعاتی مبنی بر جابجائی شما دهان به دهان میشود، نظرتون رو در این باره میفرمائید؟

همه باید بپذیریم که آمدن و رفتن افراد به عنوان فرماندار امری طبیعی است، به ویژه که در دوره های متعادل و منطقی اتفاق بیفتد.

به لحاظ دوره ای حدود سه سال که از تصدی ایجانب بر مسند فرمانداری شهریار میگذرد ، زمانی معقول و طبیعی است؛ ضمن آنکه به عنوان یک کارمند با سابقه بیش از دو دهه در وزارت کشور این جابجائی ها را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر میدانم و تا زمانیکه سازمان تصمیم بگیرد موظف به فعالیت میباشم؛اما تا زمانی که باشم به لحاظ اخلاقی ، دینی و سازمانی، به طور جدی به فعالیت خود ادامه خواهم داد.

از لحاظ سیاسی متعلق به جبهه اصلاح طلبان هستید یا اصولگرایان؟

به لحاظ فکری و عملی در جبه اصلاح طلبی میباشم و پیش زمینه فکری اینجانب نیز اصلاح طلبانه است، اما به عنوان یک فرماندار باید مصلحت تمام مردم را در نظر گرفته و موظف به پیاده کردن سیاست های دولت هستم.

 

کسانی که با شما کار کرده اند معتقدند روحیه آرام و بسیار خونسردی دارید، این خونسردی زیاد برای شما ایجاد مشکل نمیکند؟

فردی در موقعیت فرماندار باید بتواند تدبر در موضوع و صبر و حوصله و کنترل بر خود را داشته باشد، تجربه ثابت کرده است عجله و تصمیم گیری عجولانه همیشه ایجاد مشکل میکند هرچند در مواقع لزوم برخورد های فوری و آنی هم انجام شده است اما بهتر است در شرایط آرام تصمیمات پخته تر گرفته شود، البته روحیه آرامی دارم و اعتقادی به برخورد چالشی ندارم.بخشی ازرفتار من ناشی از روحیه شخصی و بخشی از آن به خاطر جایگاه سازمانی است.

تجربه به من ثابت کرده آرامش و صبر اثرات مثبتی دارد به گونه ای که هرگاه عجولانه تصمیم گرفته ام تبعات ناشی از آن تصمیم عمیق تر بوده است. از رموز موفقیت یک مدیر در این موقعیت آرامش است ،در عصبانیت حتما ۵۰% تصمیمات غلط خواهد بود.

در دوران کودکی آرزو داشتید چه کاره میشدید؟

سوال جالبی بود که تا کنون کسی از من نپرسیده بود.در دوران دبستان همیشه دوست داشتم پزشک یا پلیس باشم.

اگر الان فرماندار نبودید دوست داشتید چه کاره بودید؟

همواره علاقه من به پژوهش و مطالعه در خانواده زبان زد بوده است و در دوران تحصیل مقالات متعدد و کتبی تألیف نموده ام که در فروشگاه اینترنتی آمازون در دسترس میباشد و اگر قرار باشد شغل دیگری را انتخاب کنم تدریس در دانشگاه و پژوهش را انتخاب میکنم.

غم انگیز ترین لحضه زندگیتان چه بوده است؟

بی تردید فوت پدرم غم انگیز ترین لحظه زندگی من بوده است.

نقش پدر در شکل گیری شخصیت سیاسی و اجتماعی تان چه بوده است؟

پدر به علت ویژگی های خاص، سواد اجتماعی بالا و دانش عمومی ناشی از مطالعه کتب مختلف فردی تاثیر گذار بود.ایشان فعالیتهای اجتماعی را قوی و صادقانه انجام میداد و تمام مسئولیتهای اجتماعی وی پس از فوت ایشان برعهده من گذاشته شد به نحوی که در سن ۲۳ سالگی مسئولیت شورای اصیل آباد را عهده دار شدم.

زمزمه های مبنی بر تمایل شما برای نامزدی انتخابات مجلس دهم مطرح بود، در این زمینه توضیح میدید؟

در دور دهم زمینه های جدی برای کاندیداتوری من چه در شهریار و حتی در شهر تهران هم وجود داشت اما از انجا که زمان کمی از قبول مسئولیتم در شهریار میگذشت و به واسطه تعهدی که به دولت داشتم شایسته نبود در آن مقطع زمانی استعفا دهم.

برای انتخابات مجلس آینده برنامه ای دارید؟

بستگی به شرایط و درخواست مردم دارد، اگر شهروندان و گروه های اجتماعی به من اعتماد داشته باشند و احساس نیاز بوجود آید این آمادگی وجود دارد و وارد عرصه خواهم شد.

هدف از برگزاری جلسات هم اندیشی چیست؟عده ای اعتقاد دارند این جلسات بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

چه فرقی دارد که هدف انتخاباتی داشته باش یا خیر؟مهم این است که روابط ما به عنوان نماینده دولت با شهروندان وجود داشته باشد تا بتوانیم وظایف خود به عنوان نماینده دولت را به درستی انجام دهیم تا بتوانیم جامعه را خوب مدیریت کنیم.

از ابتدای حضورم تحت عناوین مختلف نشست های مختلفی با گروه های مختلف داشته ایم که از جمله میتوان به حضور در مساجد و بین شهروندان، حضور بین گروه های مختلف جامعه و … اشاره نمود.

آنچه مهم است این است که چقدر از این جلسات بوی فعالیت انتخاباتی بلند است.در این جلسات عمدتا شهروندان ابراز نظر نموده و من فقط شنونده هستم.در واقع این یک نقطه قوت برای فرمانداری است که توانسته ارتباط خوبی با شهروندان ایجاد کند و ماحصل این ارتباط رسیدن به نقطه مناسب برای تصمیم گیری است.

اینکه چون من فرماندار هستم نباید خیلی از وظایف ذاتی خود را انجام دهم که مبادا شائبه تبلیغ برای انتخابات بوجود نیاید تصور غلطی است و من وظیفه دارم تمام توانم را برای موفقیت سازمانی که در آن خدمت میکنم بکار برم.

حرف آخر؟

حضور و فعالیت ان جی او ها در جامعه خیلی ضروری است.

کم توجهی و مقاومت در برابر ان جی او ها از اسیب ها و نقاط ضعف کشور است.در دولت هشتم شاهد توجه بیشتر به ان جی او ها بودیم که ثمره آن حضور جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی بوده است.اما متاسفانه در دولتهای نهم و دهم به دلیل سیاستهای دولت وقت ، از فعالیتهای ان جی او ها استقبال نشد به نحوی که در آغاز دولت یازده در شهریار تنها شاهد فعالیت ده انجمن خیریه بودیم و در هیچ حوزه دیگری ان جی او ها فعال نبودند.

در این سه سال مجوز فعالیت سه ان جی او در شهرستان صادر شده و تعدادی نیز در حال ثبت نهائی مجوز میباشند.

در دوره پیچیده کنونی به علت عدم توانائی دولتها دراداره کامل جامعه حضور تشکل های مدنی ضروری است به نحوی که در کشورهای توسعه یافته این فعالیت تشکل ها نهادینه شده است و بخشهای مهمی از اداره جامعه را عهده دار شده اند.

ان جی او ها بهترین و مهمترین واسطه بین مردم و دولت میباشند

از جوانان درخواست میکنم از طریق فعالیت در انجمن ها و تاسیس انجمن های جدید در اداره جامعه نقش داشته و به توسعه کشور کمک کنند.

 

 

 

Visits: 156